Värt att lägga ner pengar på en PX200E som skall säljas?

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
joa
Drömmare
Drömmare

Värt att lägga ner pengar på en PX200E som skall säljas?

Post by joa »

Har en PX200E, en 86:a (eller är det 87....) som endast gått 500 mil.
Skicket är väl helt ok, men det har börjat komma lite ytrost på lacken, plastdetaljer är lite solblekta och kromet är inte vad det än gång var. Men det är ju ganska logiskt med tanke på åldern.
Skulle ni säga att det skulle vara värt att lägga ner lite pengar på att köpa en del nya plastdetaljer, kanske ny bronshandtag mm för att fräscha upp den inför försäljning.
Och kanske den största frågan. Omlackning. Bra sugen på att testa att dra över den med Plasti-Dip. Mycket för att jag är sugen att prova och för att jag tro den skulle bli grym i mattsvart. Men det är ju jag det. Nu är den grå.

//Jocke
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Värt att lägga ner pengar på en PX200E som skall säljas?

Post by fritte »

Spar dina pengar, byt bromshantaget tvätta o vaxa upp den, jag tror du får bäst betalt då...
Nya plastdetaljer o omlack väcker frågor som var den kvaddad, VARFÖR ÄR DETALJERNA BYTTA/OMLACKERADE?
Många är även lyriska över patina....
colsson
Lärling
Lärling

Post by colsson »

Jag säger ungefär som Fritte. Hoppa över målningen för allt i världen! Alla har olika smak. Själv avskyr jag mattsvarta Vespor.. Tvätta, vaxa plåten och gör rent motorn ordentligt. Serva den med ny olja osv. Jag tycker inte att det är fel att byta några delar här och där men skicka med de solblekta originalen isåfall. Lite puts och polering kommer man långt med. En hel och ren scooter gör alltid ett bra intryck även om där finns lite skavanker. Där finns garanterat en köpare till din vespa med!
/ Christian
reVintage
Lärling
Lärling

Post by reVintage »

Plasti-Dip=gummifärg?
joa
Drömmare
Drömmare

Post by joa »

reVintage wrote:Plasti-Dip=gummifärg?
Jupp.
Verkar som ni är överens om att jag skall skippa "lackeringen".
Det får bli så...
Post Reply