Bromsbänksdag!
Bromsbänksdag!
Jag tänkte för tydlighetens skull starta en egen tråd om intressekoll för en bromsbänksdag här på forumet.
Jag skrev i en tidigare tråd här på forumet om att jag vill bänka min LML Star 200 och då visade det sig att det var fler som var intresserade.
Om man kan locka med en hel dags arbete för firman som ska utföra bänkningen tänker jag att man kan förhandla ner priset.
Så: hur många är intresserade?
Jag skrev i en tidigare tråd här på forumet om att jag vill bänka min LML Star 200 och då visade det sig att det var fler som var intresserade.
Om man kan locka med en hel dags arbete för firman som ska utföra bänkningen tänker jag att man kan förhandla ner priset.
Så: hur många är intresserade?
- Bombollon
- Lärling
Re: Bromsbänksdag!
Skriver man ingen stad menar man Sthlm va?
Pelle Eriksson
pelle@modcom.se
-----------------------------------
DL150
Primavera
V50
pelle@modcom.se
-----------------------------------
DL150
Primavera
V50
Ja, förlåt.
Stockholm bor jag i.
Stockholm bor jag i.

Vi har gjort ett liknande jippo i Finland tre(eller 4+) gånger nu. En av de bästa tillställningarna i mitt tycke.
Vi var i kontakt med ett MC garage som vanligtvis kör dragrace hojar på 400hk+ på sin dyno. Han har tagit 30€ repan och vi har vanligtvis varit 10-15 scootrar på plats. Det tra typ 10 minuter att köra en repa så det handlar om ett par timmar kvällsarbete för dynogubben mot en riktigt bra ersättning.
Hursomhelst hoppas jag att ni får ihop tillräckligt med scootrar och att man får läsa resultat här på forumet.
-n
Vi var i kontakt med ett MC garage som vanligtvis kör dragrace hojar på 400hk+ på sin dyno. Han har tagit 30€ repan och vi har vanligtvis varit 10-15 scootrar på plats. Det tra typ 10 minuter att köra en repa så det handlar om ett par timmar kvällsarbete för dynogubben mot en riktigt bra ersättning.
Hursomhelst hoppas jag att ni får ihop tillräckligt med scootrar och att man får läsa resultat här på forumet.
-n
-
- Entusiast
Bombollon wrote:Skriver man ingen stad menar man Sthlm va?

Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
http://scuderiapetrini.blogspot.com
Isomac Brio 2007
http://scuderiapetrini.blogspot.com
Som jag tidigare nämnt är Robbans Speedshop i Eskilstuna bra att göra med. Han tog 400 när vi körde min P200 förra sommaren. Tror jag också föreslagit att försöka få till det vid Eskilsphenia. Alla från Tjockhult ska ju ända hit
. Å andra sidan har en del väldigt svårt att ta sig utanför tullarna
.
Kör dynon, åk hem och trimma och kom sedan tillbaka för att se hur bra du lyckades!

Kör dynon, åk hem och trimma och kom sedan tillbaka för att se hur bra du lyckades!
Hänger gärna på oavsett var....
För att klargöra, så innebär en normal dyno hos Robban att man varmkör och sedan kör för fullt och mäter effekt och vrid. Det innebär inte att man kan köra och sedan testa andra munstycken etc. och köra igen. Iofs går det väl, men då blir det en ytterligare avgift för varje test.
Förstår, personligen tycker de mest är intressant att få dokumenterat om man verkligen har ett dussin flåsande hästar som släpar runt P200:an på vår vackra landsbygd...
Jag är, som tidigare sagt, på. Dock gärna närmare än Eskilstuna om tillfälle ges.
Inga problem att köra utanför tullarna, men det är ingen långreseoptimerad scooter jag vill bänka...
Johan
Inga problem att köra utanför tullarna, men det är ingen långreseoptimerad scooter jag vill bänka...
Johan
Nog måste det väl finnas något vettigt uppe i storstan. Det kan väl inte vara första gången någon bänkar en Vespa?
Jag tror att jag har kontaktat alla som har bänk. Iallafall alla jag har hittat via internet.
Det sjuka är att alla utom robbans, ava och proservice vägrar jobba med scootrar.
Det är därför Eskilstuna dyker upp.
Jag har mailat proservice om gruppbänkning. Vi får se vad dom svarar.
Det sjuka är att alla utom robbans, ava och proservice vägrar jobba med scootrar.
Det är därför Eskilstuna dyker upp.
Jag har mailat proservice om gruppbänkning. Vi får se vad dom svarar.

Om du ringer Robban 0707-5446097 så kan du referera till "Lasse Söderquist".
Hoppas Proservice återkommer!
Dit är det ju en superfin väg som jag har kört många gånger.
Johan
Dit är det ju en superfin väg som jag har kört många gånger.
Johan
Bifoga lite YouTube klipp på nån 20+hk scooter då du kontaktar dynoställena.
Operatören i Finland hade också en del fördomar mot våra scootrar men blev mycket positivt överraskad och tom. ivrig då han insåg hur mycket arbete och entusiasm vi lägger ner på grejerna .
Efter första gången så har alltid tagit emot oss jättegärna.
Försöker väl säga att det kan löna sig att försöka sälja greijen åt dem som en rolig kväll o snabba cash.
Operatören i Finland hade också en del fördomar mot våra scootrar men blev mycket positivt överraskad och tom. ivrig då han insåg hur mycket arbete och entusiasm vi lägger ner på grejerna .
Efter första gången så har alltid tagit emot oss jättegärna.
Försöker väl säga att det kan löna sig att försöka sälja greijen åt dem som en rolig kväll o snabba cash.
Om de i Bergshamra kan köra tvåtaktare anmäler jag mitt intresse, då jag bor knappt två mil från deras lokaliteter.
Jag är också gärna med!
J
J
Proservice grupp-pris är 6000kr för 8h.
Är det någon av er som har erfarenhet av hur lång tid det tar per person?
1h?
Är det någon av er som har erfarenhet av hur lång tid det tar per person?
1h?
Spontant låter en timme alldeles för mycket?
Tanken är väl inte att åka dit för att optimera, utan att få en siffra på vad maskinen ger?
Jag tänker så här:
15 minuter för att montera scootern på bänken, spänna fast och så?
5 minuter för att varmköra?
5 minuter fullgas för att se vad den ger?
Det ger under en halvtimme för en scooter och jag har svårt att se att det skulle ta så mycket längre tid?
Ska man köra flera gånger, om man t.ex. vill labba med bestyckning, går det åt betydligt mer tid än en timme.
Johan
Tanken är väl inte att åka dit för att optimera, utan att få en siffra på vad maskinen ger?
Jag tänker så här:
15 minuter för att montera scootern på bänken, spänna fast och så?
5 minuter för att varmköra?
5 minuter fullgas för att se vad den ger?
Det ger under en halvtimme för en scooter och jag har svårt att se att det skulle ta så mycket längre tid?
Ska man köra flera gånger, om man t.ex. vill labba med bestyckning, går det åt betydligt mer tid än en timme.
Johan
En halvtimme uppskattar jag att min körning tog. Inställning av datorutrustning gjordes under varmkörningen. Om man räknar med lite Murpy så ska man kanske räkna med "worst case" 40-45min.
12st borde hinna köra,
När vi körde så var det i takten 4-6 scootrar i timmen. Tycker vi bänkade 12 st på ca 2 timmar.
Nästa i tur körde motorn varm på gården och genast som en scooter kom ner så skuffades följande upp på bänken.
2 mätningsdrag uppe på bänken. Bättre av dem utprintat.
Om alla ska justera fugge osv så blir det nog tråkigt att sitta där och vänta, åtminstonet om man ska hålla sig i körskick.
Ska man labba så ska man vara max 2-3 pers, då låter det där 8h/6000kr riktigt rimligt.
Nästa i tur körde motorn varm på gården och genast som en scooter kom ner så skuffades följande upp på bänken.
2 mätningsdrag uppe på bänken. Bättre av dem utprintat.
Om alla ska justera fugge osv så blir det nog tråkigt att sitta där och vänta, åtminstonet om man ska hålla sig i körskick.
Ska man labba så ska man vara max 2-3 pers, då låter det där 8h/6000kr riktigt rimligt.