Surfade lite och enligt SC är topp med O-ring i kombination med toppackning no-no av någon anledning. MMWn ,som jag har, är uppbyggd på det sättet.
Någon som kan förklara?
Den nya Polini-toppen med flänsar på undersidan, som dessutom är fh billig, är konventionellt uppbyggd och bör då förhoppningsvis fungera med 1,5mm packning.
En annan färdig lösning är att välja MMWs topp för 60mm, som är bearbetad som Primmys.
Båda alternativen bör vara billigare än att gå till den lokala verkstaden......
Hei,
har tyvärr inga bilder på min topp men som du sa så är den svarvad så att jag slutar med ca1,2mm i squish. Typ 2,7mm blev det väl totalt.
F.ö. så körde jag min topp(med spår för o-ring) utan o-ring med gott resultat. 18nm med High temp sili9kon så var det bra. Garagekompisen bygger en malossi sport 221 och använder sig av 1.5mm toppackning och o-ring.
Testar självklart med orignal MMW-topp och 1,5mm packning först. Om inte det funkar så blir det samma topp som du har, men färdigsvarvad från MMW. Frågan är dock om man ska köra Polini- eller Malossi-varianten.
Så här skrev SC på sin blog:
"One quick note: Never combine normal head gasket with O-rings on heads. This doesn’t work on the road. For short testing on the dyno it can be done though."
Såg att GS har en kolv till Polini 208. 1:a öd ska ligga på 68,5mm. Detta som alternativ till Malossi. Frågan är bara hur spelet stämmer till alucylinder, kanske man skulle kontakta Grand Sport. Eller vet du någon som testat?
Beställde min via Lth. Harald (mmw) svarvad den sedan efter mina önskemål.
Nu är ju din topp menad för polini kolven. Har inte haft chansen att jämföra malossi och polini men troligen skiljer profilen på kolvtoppen något.
Du behöver ju en malossikolv(vet inte hur gs kolvens ringar sitter) för att kunna köra 60 stroke.
Kanske det skulle vara enklast att beställa färdigsvarvat för malossikolv för dig med.
Pratade just med Olli på GS. Som antogs så är det för stort spel med deras vanliga 68,5mm. De kommer att producera en 68,5 A för Polini 210 alu men det kommer inte att ske förrän om ca ett halvår.
Ang. Nikasil så har jag hittat uppgifter på 5/100.