Ladfynd VGL1T 1957
Re: Ladfynd VGL1T 1957
Finns med längre upp i tråden, det verkar som Stoffi's modifieringar kommer att finnas tillgängliga i Mars. Det kommer att bli ganska dyrt, vevparti, kolv och specialtopp blir inte billigt. Väntar med spänning.....
//Leif
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
Re: Ladfynd VGL1T 1957
Idag har jag rivit framvagnen,det gick sådär
Jag får inte bort skärmen över nedre lagerbanan.
Det verkar saknas en mutter på framaxeln bakom täckmuttern.

Jag får inte bort skärmen över nedre lagerbanan.
Det verkar saknas en mutter på framaxeln bakom täckmuttern.
Re: Ladfynd VGL1T 1957
Du måste knacka bort den nedre lagerbanan, den är bara pressad på plats. Knacka den uppåt så ska den lossa ganska så snabbt
//Leif
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
Re: Ladfynd VGL1T 1957
Tror jag har en liggande. Båda lagren byts till dubbeltätade. Var noga med att inte tappa bort lagerdelar och brickor till svingen. Jag har en ny pertinaxbricka åt dig.Det verkar saknas en mutter på framaxeln bakom täckmuttern.
Re: Ladfynd VGL1T 1957
Idag stod portning på programmet.
Avgasport bredare och ca:2mm högre rejält tillsnyggad ut till flänsen.
Insug motsvarar ca:30mm i diam.
Kan någon råda om kolven och cylinderfoten.
Det är lucka i cylinderfoten och kolven för överströmmarna,ska jag såga bort nederdelen på fönstren i kolv och cyl.för bättre flöde in i kanalerna?
Hur bred törs man ta avgasporten?
Avgasport bredare och ca:2mm högre rejält tillsnyggad ut till flänsen.
Insug motsvarar ca:30mm i diam.
Kan någon råda om kolven och cylinderfoten.
Det är lucka i cylinderfoten och kolven för överströmmarna,ska jag såga bort nederdelen på fönstren i kolv och cyl.för bättre flöde in i kanalerna?
Hur bred törs man ta avgasporten?
Re: Ladfynd VGL1T 1957
Hur stor är arean för överströmningskanalerna resp. "luckorna" i cylinderfoten/kolven?
Re: Ladfynd VGL1T 1957
Arean är nog tillräcklig men från vevhuset blir det ju en kant så att säga.
Det känns som att flödet skulle bli bättre om gasen kan följa blocket upp i kanalerna.
Det känns som att flödet skulle bli bättre om gasen kan följa blocket upp i kanalerna.
Re: Ladfynd VGL1T 1957
Framåtstupa sidoläge underlättar andningen på folk som är sjuka.
På gamla cylindrar funkar det med filar och slipstift.

Avgas 32mm bred duration 150

Insug ca:28mm var portad nedåt med ett jack r5mm .
Och ganska ful gjutning före inloppet i cyl.

"Luckorna" i fodret bortsågade borde var positivt.
Kan det vara lagom med en 28mm mikuni flatslide?
På gamla cylindrar funkar det med filar och slipstift.


Avgas 32mm bred duration 150

Insug ca:28mm var portad nedåt med ett jack r5mm .
Och ganska ful gjutning före inloppet i cyl.

"Luckorna" i fodret bortsågade borde var positivt.
Kan det vara lagom med en 28mm mikuni flatslide?
Re: Ladfynd VGL1T 1957
Räknar man avgasduration från överkant på kolvringen eller kolven?
Re: Ladfynd VGL1T 1957
Från det att porten öppnar tills att den stänger. Porten öppnas av kolvens övre kant mao.
Hokkis wrote:Räknar man avgasduration från överkant på kolvringen eller kolven?
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Re: Ladfynd VGL1T 1957
Hur går det med Renoveringen ?
Vespa PX200E - Vespa Primavera 1980 - PGO BigMax 50cc - Vespa Touring 150 1958.