uPS fraktföretaget från helvetet

Allt off-topic, och annat kul som kanske inte alltid har med scooter att göra
Post Reply
Volvohans
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

uPS fraktföretaget från helvetet

Post by Volvohans »

Idag skulle min Sip leverans kommit, inget jag räknade med då UPS är inblandat. Av ren nyfikenhet är det nån här som har någon som helst positiv erfarenhet av UPS. Hos mig ringde de inte ens på utan lade avi rätt i lådan att de varit här men ej kunnat leverera, och jag hade varit hemma hela dagen :evil:
Fordonsparken; lambretta 150 Li-58, Vespa Tourong -59, Ural m72 -46, BMW R80-79
colsson
Lärling
Lärling

Re: uPS fraktföretaget från helvetet

Post by colsson »

Märkligt! Här är ups jättebra! Man kan ställa klockan efter deras leveranser. De kommer alltid samma tid +/- 15 min.
/ Christian
Lone Wolf
Nybörjare
Nybörjare

Post by Lone Wolf »

UPS suger. Skitföretag. Dom bockar av sina leveranser när man ringer och frågar var grejerna är. Det värsta är att det inte går att klaga någonstans. Inget telefonnummer på hemsidan och inte direkt några hjärnkirurger på deras vanliga telefon. Avtalet mellan dig och UPS finns inte. Det är, i detta fall, SIP som har avtalet. Då är det enbart SIP som kan klaga. DHL var faktiskt snäppet bättre, men ett steg uppåt från sista plats är inte direkt något att hurra för.
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Jag brukar ha ganska bra flyt med UPS. Man får ett nummer på frakten när den lämnar Tyskland och kan spåra den hela vägen upp till Malmö. På morgonen ser man att paketen ligger ute för leverans på lastbilen och då kan man bara sätta en fullmakt på dörren att de kan lämna paketet utanför om man inte är hemma. Ofta ringer de ändå 5-10 minuter innan och frågar om det finns någon som kan ta emot paketet. DHL har varit extremt struliga emellanåt och gjort som du beskriver men det går som sagt i vågor. DHLs gamla chaffis har kanske börjat på UPS?

/HB
colsson
Lärling
Lärling

Post by colsson »

/ Christian
patrikgrann
Lärling
Lärling

Post by patrikgrann »

UPS= Ursel Paket Service! Har haft problem med både dom och DHL. Efter några samtal med lite chefer på DHL har dom varit jättelätta att arbeta med och har haft en jättebra service. UPS chefer i Sverige däremot är inte lika samarbetsvilliga....
reVintage
Lärling
Lärling

Post by reVintage »

Både UPS och DHL funkar kanonbra här. Inte heller något problem att kontakta dem telefonledes med hjälp av hemsidan, när man vill ändra leveransadress.
BooDaa
Lärling
Lärling

Post by BooDaa »

Jag hade äntligen fått styr på DHL's personal och var nervös inför bytet, men precis som i Henriks fall har det varit pisitivt. Budet ringer alltid och kollar läget inför leverans. Deras kundtjänst är däremot otroligt fyrkantig och trist att ha med att göra.
/Fredrik
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

UPS-leveranserna från mina senaste beställningar har fungerat betydligt snabbare och smidigare än någon annan leverantör SIP har brukat sig av. Kanske beroende på att de kör via MZ-budet här i Östergötland? De ringer glatt och frågar om jag är hemma- annars lägger de paketet i min vedbod! 4 dagar har det tagit från order till vedbod. Jag är mer än nöjd!
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

I Göteborg var UPS rätt korkade. Jag hade paket på väg in, ringde dem och berättade att vi inte är hemma på dagarna och frågade om de istället kan lämna på mitt jobb (i brist på vedbod). "Nej, först kör vi ut en gång til din adress. Nästa försök kan vi göra till ditt jobb om det är bättre." Jaha ...
scooterdaddy - gammal är äldst
Volvohans
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Volvohans »

Försökte med Henriks metod, funkade en gång, nästa inte. Känns som om det företaget har stor utvecklingspotential.
Fordonsparken; lambretta 150 Li-58, Vespa Tourong -59, Ural m72 -46, BMW R80-79
reVintage
Lärling
Lärling

Post by reVintage »

Varför försöka igen när det inte funkar, kanske du ska testa DHL istället? Postens gubbe kommer ända in på kontoret med prylarna och är trevlig. Tar inte längre tid än UPS.
Vespalun
Lärling
Lärling

Post by Vespalun »

Jag har taskig erfarenhet av i princip ALLA företag om man beställer grejerna till sin bostad.
Har satt i system att beställa delarna till min arbetsplats och då är ALLA bolag riktigt duktiga, även UPS!
Tror att de flesta är verkligen måna om företag men "skiter" i privatpersoner.
//Leif
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Har gjort precis likadant sen 2008, och inte haft problem med en enda leverans sedan dess. Jag tror som du att privatpersoner är ordentligt nedprioriterade, eller så är det så att organisationerna inte är avpassade till att hantera privatleveranser. Man får ju inte glömma att de här företagen fram tills för inte så många år sedan nästan enbart levererade till företag, och med mycket mindre uppdrag än de har nu.

Med det sagt, så ledsnade jag på att vara hemma en arbetsdag utan att leveransen kom, och sen få höra att jag inte var hemma när jag kontrollringde. Eller att de struntade i att lägga paketet utanför dörren trots fullmakt tejpad väl synlig. De värsta syndarna var UPS och Posten. DHL var någorlunda.

Vespalun wrote:Jag har taskig erfarenhet av i princip ALLA företag om man beställer grejerna till sin bostad.
Har satt i system att beställa delarna till min arbetsplats och då är ALLA bolag riktigt duktiga, även UPS!
Tror att de flesta är verkligen måna om företag men "skiter" i privatpersoner.
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Johnny L
Entusiast
Entusiast

Post by Johnny L »

Jag har försökt få levererat till olika arbetsplatser de senaste åren, men i de flesta fallen kommer bara en avi och sen får jag leta upp nån obskyr liten jourbutik jag inte känner till två kvarter från jobbet där paketet ligger och väntar.
mvh
Johnny, Hjärup

Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Post Reply