White wall däck

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
Bombollon
Lärling
Lärling

White wall däck

Post by Bombollon »

Hej!

Jag ska unna mig nya däck, och tänkte slå till på ett par med vita däcksidor. Continental tycker jag har lite för bred vit kant. Scwalbe tycker jag är snyggare.

Men vilka är bra? Har ni några erfarenheter? Schwalbe hade lite problem för en tid sen har jag för mig.
Pelle Eriksson
pelle@modcom.se
-----------------------------------
DL150
Primavera
V50
Duderino
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Re: White wall däck

Post by Duderino »

Jag kör schwalbe weatherman och tycker de har funkat fint för mig.
hark
Lärling
Lärling

Post by hark »

Jag har ju Continental på Lambrettan, Patas gamla, kan varken säga bu eller bä om dom. Funderar dock på att byta dom mot andra däck med mer rejsmönster. Har dock hört att Continental whitewall inte skall vara så bra vid vått väglag.

Vespa 50 (100 cc)
Vespa GS VS5
Vespa GS 160
Vespa SS 180
Lambretta TV 175 (Mugello 186)
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Att finna bra whitewalls är svårt.

Jag har kört med Continental på min PX ett antal år nu, ganska många hundra mil och de flesta av dem i snabb landsvägskörning. De har funkat bra, även i envist regn från norska gränsen till Göteborg. De Sawa jag hade dessförinnan vill jag däremot inte rekommendera till någon som inte är självmordsbenägen, de var riktigt läskiga i vått väglag.

Men jag håller med Pelle, de vita sidorna på Continental är lite för breda för att det ska vara snyggt, så även jag var på väg att byta till Schwalbe, fram till larmrapporterna började höras från England.

Men nu har MB i England, som jag litar på till max, börjat sälja Sawa med racemönster i "new improved road compound" som lockar mig lite http://www.lambrettaspares.com/spares/t ... u0594.html. Finns även i ett grövre mönster http://www.lambrettaspares.com/spares/t ... u0584.html
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Bombollon
Lärling
Lärling

Post by Bombollon »

Där ser man, Sawa är tillbaka alltså...

Finns det andra märken folk har testat?

Har för mig att Schwalbehaverierna berodde på för lite luft i däcken, men jag ska googla lite till på det, och se om de verkar värda att köpa. De är nog snyggast i min bok iaf!

//Pelle
Pelle Eriksson
pelle@modcom.se
-----------------------------------
DL150
Primavera
V50
Post Reply