Ang. Piaggios leveranstider för reservdelar

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
kamikazekalle
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Ang. Piaggios leveranstider för reservdelar

Post by kamikazekalle »

En kompis till mig köpte en väl använd PX 200. Den kördes till hans verkstad, men när den hade stått ett tag så ville den inte längre starta.Jag mätte upp den och tändningen stod tokfel. Originaldelar beställdes, och sen följde månader av väntan. Nu har jag fått förklarat för mig att det fungerar så hos Piaggio. Att delar tillverkas enligt schema och inte efter reellt behov. Är det verkligen sant att dom gör så? Det där påstådda beteendet är ju visserligen Italien i ett nötskal, men jag är ändå tveksam till sanningshalten i beskedet jag fick.
SoulBoy
Lärling
Lärling

Re: Ang. Piaggios leveranstider för reservdelar

Post by SoulBoy »

Genom vem/vilka beställde du delarna? Visste inte att piaggio ägnade sig åt reservdelsförsäljning.De flesta använder sig av de stora tyska firmorna.

/Ronny
Vespalun
Lärling
Lärling

Post by Vespalun »

Tror att någon försöker skylla ifrån sig, nästa ALLA delar till en PX går att få fatt på inom en vecka om man beställer från Tyskland eller från de svenska reservdels firmorna, Scooter Kiosken och EM t.ex..
//Leif
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Låter som kvalificerat struntprat. Jag jobbade till och från på EM i Göteborg 2007-2010 och vi fick hem delar på några få dagar. Dessutom köper väl de flesta sina delar från SIP eller Scootercenter i Tyskland, brukar ta max en vecka att få hem. Och tändningsdelar är ju det vanligaste av det vanliga ...
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
ola.G
Entusiast
Entusiast

Post by ola.G »

Jag beställde precis ett par fjädrar till min sidovagn. Knappast någon storsäljare. Finns bara i Piaggios Vintage-katalog och säljs bara genom deras återförsäljare. Tog en dryg vecka genom Globen MC.
Ola.G
kamikazekalle
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by kamikazekalle »

Ungefär som jag trodde. En och annan person har lite svårt att erkänna när det går fel... :)
Post Reply