Komplett wirekit till touring 59

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Volvohans
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Posts: 62
Joined: Mon 23 Sep 2013, 18:36

Komplett wirekit till touring 59

Post by Volvohans »

Nån som har erfarenheter av det kompletta wirekitet SIP säljer till 150 GL ?
Bolt on, kvalitetsskillnad på de olika prisklasserna ?
Bultsax var inblandad vid demonterandet av fotbromsvire :/
Fordonsparken; lambretta 150 Li-58, Vespa Tourong -59, Ural m72 -46, BMW R80-79
Vespoholic
Entusiast
Entusiast
Posts: 117
Joined: Wed 23 Nov 2011, 16:03

Re: Komplett wirekit till touring 59

Post by Vespoholic »

Jag skulle absolut rekommendera teflonhöljen till växelwirearna. (Snygg svengelska.) De kompletta satserna som ska passa till alla passar sällan riktigt bra.

Sen när du byter så ska du dra en långlång wire genom gamla och nya höljet, låsa wiren och dra igenom det nya höljet samtidigt som du drar ur det gamla. I mitt tycke den absolut bästa metoden.

//Johan
User avatar
colsson
Lärling
Lärling
Posts: 598
Joined: Fri 30 Oct 2009, 17:38
Location: Landskrona

Re: Komplett wirekit till touring 59

Post by colsson »

Aj tåtalli agri!
/ Christian
User avatar
klinkhammer
Lärling
Lärling
Posts: 269
Joined: Mon 19 May 2008, 19:59
Location: Stoccolma

Re: Komplett wirekit till touring 59

Post by klinkhammer »

Kolla in den här tråden också
http://www.scooterklubben.com/forum/vie ... =18&t=7246
Man skulle kunna tro att man får rätt längd på höljena när man köper ett kit men så är det inte. Om höljena är för långa (och det är dom!) så måste dom göra lite extra böjar på vägen genom karossen...
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
Post Reply