Hej
Är det någon som håller på med vespa dragracing? Har väl lite funderingar om jag ska få tag på någon. Jag bor utan för Göteborg.
Janne
Dragracing
-
- Drömmare
Re: Dragracing
Det verkar vara så att jag blir ganska ensam om detta om jag skulle få tag på något
Janne
Janne
Just nu ligger vi lågt med scooterracing i Sverige. För tio år sedan körde ett hyfsat stort gäng vänner banracing på gokartbanor. Men folk blir äldre, skaffar barn och hus och karriärer, och några nya har inte tillkommit.
Det fanns även två rena dragracing maskiner, en lång, låg och gul Göteborgsbaserad Vespa byggd och körd av tvåtaktstrimmargurun Niklas Enander (trimmar idag tvåtakts-SAABAR med stor framgång) och en Stockholmsbyggd Lambretta-dragster.
Men idag blir du nog ganska ensam i Sverige. Åker du över Nordsjön till UK så körs det betydligt mer scooterracing, både på bana och strip. Och även nere på kontinenten händer det en hel del vad gäller scooterracing.
/jens
Det fanns även två rena dragracing maskiner, en lång, låg och gul Göteborgsbaserad Vespa byggd och körd av tvåtaktstrimmargurun Niklas Enander (trimmar idag tvåtakts-SAABAR med stor framgång) och en Stockholmsbyggd Lambretta-dragster.
Men idag blir du nog ganska ensam i Sverige. Åker du över Nordsjön till UK så körs det betydligt mer scooterracing, både på bana och strip. Och även nere på kontinenten händer det en hel del vad gäller scooterracing.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
-
- Drömmare
Otur att jag kommer försent.har slutat med trimma båtmotorer fyrtakt har tagit över mer o mer i racing
Tvåtakt ska det va.
Janne.
Tvåtakt ska det va.
Janne.
scooterdaddy - gammal är äldst
-
- Drömmare
Tack Jens jo det finns mycket roligt.
Janne.
Janne.