Efter lång och trogen brunkar-tjänst har nu PX börjat strula allt mer. För att matcha Pinasco 177 har den sedan länge varit begåvad med en spaco 24/24. Som nu börjat flöda över.

Har provat att byta hela flottör-paketet inklusive nål, säte och allt (swappade helte enkelt från den överblivna 20 mm dellOrton) utan att det blev tätt, snarare blev läckan värre. Det är förmodligen "locket" ovanpå bränslefiltret som läcker (dvs det högsta "tornet" på den avbildade gasaren).
Min fråga är egentligen hur "tidigt" flottören och nålen ska täta? För om jag lossar lite på skruven som fäster "locket" ovanpå soppafiltret så börjar soppa genast sippra ut. Ska det vara så? Eller ska flottören stoppa flödet så att det inte kan rinna över? Éller, kanske mer begripligt, ska det vara "tryck" under filterlocket när soppakranen är öppen? Och att det i så fall kanske bara är packningen under locket som blivit otät utan att det syns på den?
Kunniga svar uppskattas, gissningar inte lika mycket.
