En stilla fundering: Kolvtoppen i cylindern på bilden ser fruktansvärt torr ut.
När jag monterar en kolv, speciellt ny och i ett fräscht lopp vill jag ha rejält inoljat.
Annars går det tungt och skadar troligen ytorna.
Har du oljat in ordentligt?
Nästa fundering blir, har du spel mellan kolv och cylinder som räcker till?
Kicken tar för bra...
Re: Kicken tar för bra...
Tack för råd om kolven.
Jag har inte haft tid att titta efter men jag har funderat
på det som du säjer och kanske kan det vara så att det är
nått som inte lirar utan ev håller kolven på plats.
När jag skruvar ut tändstiftet går det att kicka normalt men
med stiftet i så går det inte... jag måste nog öppne cyllindern och titta
på kolven och alla kanaler i cyllindern hur dom passar med varandra
har en känsla att dom inte passar med varandra...
Jag har inte haft tid att titta efter men jag har funderat
på det som du säjer och kanske kan det vara så att det är
nått som inte lirar utan ev håller kolven på plats.
När jag skruvar ut tändstiftet går det att kicka normalt men
med stiftet i så går det inte... jag måste nog öppne cyllindern och titta
på kolven och alla kanaler i cyllindern hur dom passar med varandra
har en känsla att dom inte passar med varandra...
Re: Kicken tar för bra...
Det känns osannolikt. Varför skulle tändstiftets vara eller icke vara påverka detta?
Jag röstar fortfarande för att det är kopplingen som spökar.
Kan du snurra runt motorn via svänghjulet när tändstiftet sitter på plats?
Jag röstar fortfarande för att det är kopplingen som spökar.
Kan du snurra runt motorn via svänghjulet när tändstiftet sitter på plats?