Fick äntligen igång 50:an efter att plockat isär motorn och bytt växelkors, kolv, koppling och lite smådelar. Men motorn går otroligt illa och svagt, så jag har nog ställt tändningen lite fel, ska vara 17 grader och ca 0.4 mm gap på brytaren om jag inte fattat det fel.
I beskrivningarna ska man koppla testlampan till "red wire on HT-coil". Som jag fattar det lilla röda plastsaken innanför bakskärmen, men den har bara en brun sladd i ett svart hölje, samt tjocka röda kabeln till tändstiftet.
Var ska jag koppla testlampan (inte strobe-lampa, utan ett 6v testlampa för statisk inställning)?
Ställa tändning
- jonte_malmo
- Nybörjare
Ställa tändning
Lazio-blå 77:a Vespa 50 med 75cc Polini, 19mm Dellorto och Vespatronic
Re: Ställa tändning
Hej,
Jag vet inte vad du har för strobe, men vanligast är att de brukar drivas 12v DC. Du behöver då en sån strömkälla, exvis ett 12v batteri.
/Ronny
Jag vet inte vad du har för strobe, men vanligast är att de brukar drivas 12v DC. Du behöver då en sån strömkälla, exvis ett 12v batteri.
/Ronny
- jonte_malmo
- Nybörjare
Re: Ställa tändning
Jag har ingen strobe-lampa, kan iof låna en, men jag har byggt en krets med 6v-lampa som man ska kunna koppla och se när ljusstyrkan ändras. Inte helt säker på var jag ska koppla den röda bara.
Lazio-blå 77:a Vespa 50 med 75cc Polini, 19mm Dellorto och Vespatronic