Varför så mycket hästkrafter?

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Lone Wolf
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 28
Joined: Sun 03 Mar 2013, 12:24

Varför så mycket hästkrafter?

Post by Lone Wolf »

Hej

Nu när min gamla 150 motor känns färdigtrimmad, eller kanske att jag tröttnat på den, så tänkte jag gå vidare. Har funderat fram och tillbaka på vad som skall göras för att kunna åka 110 i marschfart utan att motorn varvar sönder. En vridstark motor med brett effektregister är vad jag vill ha.

Tänkte börja med ett nytt block från Malossi och en Polini cylinder med strokervev, den som kallas 221 på nätet.

En vespatronic blir det väl antar jag, 30mm Dellorto ligger på hyllan. Nå'n sorts förstärkt koppling behövs säkert, vet dock inte vad och är intresserad av alla tips jag kan få. Vill inte ha kramp i vänstern!

Reed eller inte reed är väl den stora frågan, samt drevning. Räcker en orginal cosa drevning eller behövs det en lång 4a? Eller kanske kort fyra och annan primärdrevning?

Kanske var väl snabb när det gäller cylindern, finns det andra alternativ?

Förresten, jag skall lägga upp en länk med en filmsnutt på Touringen, jag lovar ;-)

Vi ses väl i Eskilstuna i helgen?
Post Reply