Din smallframe är ju ett varvmonster!
Den här motorn är byggd för att åka långt med men svaret är väl Ja egentligen, för jag har faktiskt nåt att jämföra med
Den är ganska snarlikt byggd den som sitter i den svarta Touringen jag hade.
Enda skillnaderna var att jag hade ett MMW2 insug(mindre area än S&S) med en Mikuni TMX 35 med powerjet och något större flödesarea framför allt på boostporten, MMW topp(tror jag) med högre komp och squish på 1.5
Utväxlingsmässigt hade jag även ett 120/90 bakdäck. Jag tror han kör med ett 130/70 och det är en rejäl skillnad på omkretsen, minns inte men säkert uppåt 10cm mer.
Jaja, vad jag skulle komma till är att jag lyckades jaga upp min i 141km/h mätt med GPS, då i drygt 9000 rpm och rejält kuvad bakom styret! Det är fasen så att bestyckningen av huvudmunstycket är otroligt viktig för att kräma ur precis allt.
Måste tillägga att efter detta PB (sportord) så var jag tvungen att sänka kompet i toppen och bytte till samma S&S topp(den med kort stift) och 1.5 squish som på motorn ovan för den gick för snålt på pipan och då hamna toppfarten på drygt 130. Men ujuj va det drog på brett och fint sedan! Det sugande ljudet av att allt bara harmoniserar i motorn när man är kommer på pipan är grejer
Kom på att jag hade 22 kugg i kopplingen (23 original) så skillnaden på utväxlingen borde inte vara så stor