Hej!
Jag har en standard sprint 66:a(lite upptaget insug i blocket) som troligen inte får soppa som den skall.
Tänkte därför byta förgasare som åtgärd.
Har testat med att byta munstycken men det verkar inte som om det kommer tillräckligt med soppa.
Bestyckning idag luft160, e1och 105 som huvudmunstycke (har testat upp till 125 dock ingen större skillnad). Om jag chokar vid fullgas så fortsätter motorn att öka... Vad gör man?
Jag tänkte köpa större förgasare...
Vid byte till större förgasare vilka andra delar behöver jag köpa? Ex förgasarbox från px200 eller kan man köra utan box?
Tacksam för all hjälp!
//Andreas
Byta förgasare 20/17c till 20/20 eller 24/24
Re: Byta förgasare 20/17c till 20/20 eller 24/24
En box som förgasaren får plats i låter bra.
Hur pass stor förgasare hade du tänkt dig?
Hur pass stor förgasare hade du tänkt dig?
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
Re: Byta förgasare 20/17c till 20/20 eller 24/24
Min första tanke var en 20/20, men det kanske är lika bra att gå på en 24/24 direkt...
Var får man tag på en box som passar de större förgasarna?
//Andreas
Var får man tag på en box som passar de större förgasarna?
//Andreas
Re: Byta förgasare 20/17c till 20/20 eller 24/24
Jag kan dessvärre inte råda dig till vilken förgasare du skall välja, då jag själv har väldigt begränsad erfarenhet av portning, men om du behöver en ny burk så hittar du den säkert hos samma handlare som du köper förgasaren av. De brukar ha bra koll på sitt sortiment och kanske till och med vet vad som passar i den burk du har idag.
Vilket skick är förgasaren i? Har du blåst rent i alla skrymslen och vrår?
Vilket skick är förgasaren i? Har du blåst rent i alla skrymslen och vrår?
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83