iPhone forum-support
iPhone forum-support
Halloj,
Vet inte vem som ar ansvarig for forumet nufortiden, men har ett bra forslag pa forbattring av detsamma.
Ofta laser jag det pa mobilen och det ar bokigt, pyttigt och allmannt svaroverskadligt.
Dock finns det applikationer som tillater dig att lasa foruminnehallet i ett mer behandigt format, till exempel TouchBB, men de kraver att ett tillagg till PHPBB installeras innan de fungerar.
Skulle vi inte kunna fixa det? Hade verkligen underlattat iPhone-surfningen pa forumet...
Vh Vic
Vet inte vem som ar ansvarig for forumet nufortiden, men har ett bra forslag pa forbattring av detsamma.
Ofta laser jag det pa mobilen och det ar bokigt, pyttigt och allmannt svaroverskadligt.
Dock finns det applikationer som tillater dig att lasa foruminnehallet i ett mer behandigt format, till exempel TouchBB, men de kraver att ett tillagg till PHPBB installeras innan de fungerar.
Skulle vi inte kunna fixa det? Hade verkligen underlattat iPhone-surfningen pa forumet...
Vh Vic
Re: iPhone forum-support
Ja, ja, ja!
Framgår det att jag är för detta tillägg?
Framgår det att jag är för detta tillägg?

mvh
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Opera Mini finns nu också för iphone. Installera den, så går läsandet som en dans. /O
Problemet är inte att inte Safari renderar sidorna, utan att en applikation som är byggd enbart för att visa forumsinlägg gör det så mycket bättre...OlleM wrote:Opera Mini finns nu också för iphone. Installera den, så går läsandet som en dans. /O

Första inlägget med TouchBB.
Vi tackar och bugar webmastern!
Gratisversionen, senaste. Funkar inte att bifoga bilder tyvärrkejj wrote:Vilken version av touchBB använder ni?

- Bombollon
- Lärling
Joho
Man måsta bara börja skriva innan fotoknappen aktiveras (i högra hörnet)
Man måsta bara börja skriva innan fotoknappen aktiveras (i högra hörnet)
- Attachments
-
- mobileimage.jpg (201.88 KiB) Viewed 51237 times
Pelle Eriksson
pelle@modcom.se
-----------------------------------
DL150
Primavera
V50
pelle@modcom.se
-----------------------------------
DL150
Primavera
V50
Nästa förfrågan...
Numer när man klickar på en link i ett mail från forumet för att besöka en uppdatering kommer det upp ett popupfönster som frågar om man inte vill installera den coola appen eftersom man använder en iPhone.
Skulle det gå att fixa så att denna popup endast visas vid första besöket?
Vidare, om man redan har appen installerad skulle det vara bättre att fråga om man inte vill besöka inlägget genom appen istället för genom Safari...
Vh Vic
Numer när man klickar på en link i ett mail från forumet för att besöka en uppdatering kommer det upp ett popupfönster som frågar om man inte vill installera den coola appen eftersom man använder en iPhone.
Vidare, om man redan har appen installerad skulle det vara bättre att fråga om man inte vill besöka inlägget genom appen istället för genom Safari...
Vh Vic
-
- Lärling
Då passar jag på att hänga på med ytterligare en fråga i samma ämne.
Går det att även lägga in stöd för Tapatalk. Den fungerar förutom till iphone även till android, blackberry och Nokia. Den är inlagd och fungerar hos scooterotica, scootertuning.de och scootrally. (även citroenakuten, men det är kanske inget så starkt argument här)
/Tomas
Går det att även lägga in stöd för Tapatalk. Den fungerar förutom till iphone även till android, blackberry och Nokia. Den är inlagd och fungerar hos scooterotica, scootertuning.de och scootrally. (även citroenakuten, men det är kanske inget så starkt argument här)
/Tomas
Vespa
Touring -57
GS150 -58
GS150 -60
GS160 -63
Rally200
PX200
GTS300 -16
Lambretta
TV175 -61
LD125 -54
Svalan scooter -54 2st
Touring -57
GS150 -58
GS150 -60
GS160 -63
Rally200
PX200
GTS300 -16
Lambretta
TV175 -61
LD125 -54
Svalan scooter -54 2st
Borde fungera nu.Captain Slow wrote:Då passar jag på att hänga på med ytterligare en fråga i samma ämne.
/Tomas
/Ronny
Tror inte det men du kanske kan ta reda på det?victor wrote:Nästa förfrågan...
Vh Vic
/Ronny
Cookie..?SoulBoy wrote:
Tror inte det men du kanske kan ta reda på det?
/Ronny
Ok. Det dår du nog utveckla lite mer.victor wrote:Cookie..?SoulBoy wrote:
/Ronny
/Ronny
Jag tänkte att om informationen om att popupfönstret hade visats för en specifik användare lagrades i dennes cookie, så skulle denna information kunna användas vid nästa besök för att avgöra huruvida popupfönstret skulle visas eller inte...SoulBoy wrote:Ok. Det dår du nog utveckla lite mer.victor wrote:Cookie..?SoulBoy wrote:
/Ronny
/Ronny
Vad tror du om denna lösning..?
Vh Vic
Men det är ju så det funkar.victor wrote:
Jag tänkte att om informationen om att popupfönstret hade visats för en specifik användare lagrades i dennes cookie, så skulle denna information kunna användas vid nästa besök för att avgöra huruvida popupfönstret skulle visas eller inte...
Vh Vic
Hej Ronny,SoulBoy wrote:Men det är ju så det funkar.victor wrote:
Jag tänkte att om informationen om att popupfönstret hade visats för en specifik användare lagrades i dennes cookie, så skulle denna information kunna användas vid nästa besök för att avgöra huruvida popupfönstret skulle visas eller inte...
Vh Vic
Är du säker? Jag får upp den vid varje sida jag öppnar (från mail).
Workflow:
1. Klickar på länk i mail.
2. Safari öppnas, laddar scooterklubben.com
3. Popup visas som undrar om jag inte är intresserad av att öppna länken i iPhoneappen istället
Detta sker varje gång.
Vh Vic
då låter det som det är hos dig som det är fel då.
-
- Lärling
iPhone forum-support
Det var snabba ryck Ronny.
Funkar fint med Tapatalk .
Stort tack.
/Tomas
---
Stort tack.
/Tomas
---
Vespa
Touring -57
GS150 -58
GS150 -60
GS160 -63
Rally200
PX200
GTS300 -16
Lambretta
TV175 -61
LD125 -54
Svalan scooter -54 2st
Touring -57
GS150 -58
GS150 -60
GS160 -63
Rally200
PX200
GTS300 -16
Lambretta
TV175 -61
LD125 -54
Svalan scooter -54 2st
Kul att göra nån nöjd iaf.Captain Slow wrote:Det var snabba ryck Ronny.
Stort tack.
/Tomas
Det här verkar ju hur bra som helst, så jag provar ett diskret svar här innan jag går lör på övriga trådar.
- Attachments
-
- mobileimage.jpg (251.1 KiB) Viewed 50994 times
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
Sv: iPhone forum-support
Är det bara jag som är inte får sökfunktionen att funka med Tapatalk på forumet?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Vespa Rally 180 1971
iPhone forum-support
Jag har också märkt att det inte funkar, men inte gjort något åt det...
Jag kör inte tapatalk själv, gjorde en uppdatering nu. Meddela gärna om det blev någon skillnad.
/Ronny
/Ronny