Varvar ine ur på 3:an
Varvar ine ur på 3:an
Hej allesammans efter att ha bytt mycket delar och renoverat motorn på min V50 R 78 (Polini-banan, Dr 50cc, 10 tums, Sportluft osv. Så vill den inte riktigt varva ur på trean. Det räcker med halvgas för att når toppfart på 3an. Den toppar 45-50. Men innan renoveringen gjorde den 40 (utbytt vev tror jag annars otrimmad). Och jag känner bara att den har lite mer att ge. Vad behöver jag göra? Tack på förhand 

Re: Varvar ine ur på 3:an
Låter inte så konstigt, kör du in kolven just nu? Tror att den kommer gå bra mycket fortare ifall du drar full gas...
Har du bytt förgasare? Nu är inte jag så kunnig men munstycken borde väl garanterat bytas ifall du bytt så mycket andra delar=)
Har du bytt förgasare? Nu är inte jag så kunnig men munstycken borde väl garanterat bytas ifall du bytt så mycket andra delar=)
Du skriver inte om du har jettat om förgasaren. Kanske har du gjort det, och då är det något annat. Men detta låter lite som att huvudmunstycket kan vara för litet. Upp till halvgas ger förgasaren en korrekt blandning luft/bränsle men sedan blir den för mager. Ett bra sätt att prova är att se om den går bättre med lite choke, eller att se hur tändstiftet ser ut. Ljust stift betyder för mager bränsleblandning.
/jens
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Sorry var lite otydlig. Jag jettade om från 47 till 58 och då kunde jag starta den med choken inne och full gas fast efter ett tag så dog den. När jag tog ur tändstiftet så var motorn dränkt i bensin samma sak med 54 och 50. bara på 47 kan den gå konstant och då går den ganska fett och blöddrar. Det är ingen skillad på halv och fullgas när jag kör på trean utan varvtalet bara slutar stiga. Kan det vara fel på flottören/nålen? Jag har en orginal 16/10 förgasare.