Hej
Har precis renoverat min V50R och får inte igång den . Tändstiftet blir inte riktig blöt , kan det vara filt packningen mellan förgasaren och röret ? Där sitter bara en gammal plastpackning . Hade glömt att beställa en ny , men har gjort det nu . alt annat är nytt . Håller även på att renovera en v50n och skulle precis sätta på cylindern efter att skruvat ihop motor halvorna , och ser det lilla hålet i en blocket . Ska där inte sitta en skruv där ? Hittar inte den och är säker på att där ska vara en . Tror att jag satte en där på v50R . Om man tittar i sprängskisserna är där ingen , och det går inte häller att köpa en på sip scooter .
Är jätte tacksam för all hjälp , vill gärna få igång bägge innan semestern
Vill inte starta efter renovering
Re: Vill inte starta efter renovering
Har du gnista?
Ja där är fin gnista , det er mer som om att där inte kommer bensin fram , tändstiftet är inte jätte blöt
Startar den med startgas?
Har inte provat . Vet du något om den andra frågan jag har ställt ?
Nej jag har aldrig mekat v50.
Min erfarenhet är att startgas är i stort sett oumbärligt när en motor ska startas för första gången.
Min erfarenhet är att startgas är i stort sett oumbärligt när en motor ska startas för första gången.
Ok . Jag köper gas idag . Hoppas att det funkar . Tack för hjälpen
Då fick jag igång min V50 N . Den gick igång på andra kicken , återstår bare lite fin justering . Provade med start gas på V50 R , den vill fortfarende inte starta . Tror att där inte är tillräckligt med kompression , har inte bytat kolvringer på den och den känns för lätt att kicka jämfört med v50n . Har fått hem kolvringer från sip , men dom är för höga och passar inte , konstigt för där finns bara en höjd på dom . Några som har haft samma problem ?