Jag besökte Aros Motorveteraners årliga motormarknad. Tog vespan dit och min son hakade på, på sin monarscoot. Blev inget speciellt mer än att min son fyndade i en sliten tandemcykel. Alltid kul gå rota i lådorna.
Till saken.
Jag passade också på att kika på det nyförvärv min moppepolare hade gjort på marknaden.
Han har alltid gillat äldre scootermopeder och har lite vespa men har alltid önskat sig en fräsch lite äldre Vespa 50.
Man kan inte riktigt få allt men man kan köpa sig en silverfärgad Vespa 50 moped från 1980 som har gått 24 km. Ja just det endast 24 km, mest stått i ett varmgarage. Full med gammal äcklig bensin och den där sköna krispiga känslan i nya reglage knappt inkörda....
/Robban
Jag känner en snubbe som köpt...
Re: Jag känner en snubbe som köpt...
Du råkar inte veta vad han gav för den? Helt sjukt i vilket fall=)
Re: Jag känner en snubbe som köpt...
Tanken är nu rengjord och han ska sätta dit en ny bensinkran. Tack för tipsen by the way ang bensinkransverktyg som finns på forumet. Han kom över med 2 metallbitar och jag satte dit en svetsloppa. Funkade bra. Antar att den snart kommer ut på vägen.
Ang pris. Antar att det inte är någon hemlighet och med tanke på att det snudd på var en "ny moped". VoVnummer finns så får väl 12000:- anses vara ett bra pris.
/Robban
Ang pris. Antar att det inte är någon hemlighet och med tanke på att det snudd på var en "ny moped". VoVnummer finns så får väl 12000:- anses vara ett bra pris.
/Robban