Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinning)
Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinning)
God kväll i stugorna!
Jag fick otroligt bra respons och mycket matnyttig information när jag slängde ut en fråga på Facebook.
"Vilka erfarenheter har ni av de kit som finns att köpa gällande passform, behov av modifiering, driftsäkerhet, bensinförbrukning och självklart effektökning/peso?"
För att säkra konversationen för framtiden och ge er som undviker Facebook en chans att ta del av svaren publicerar jag något slags transkribering, som självklart kan byggas vidare på.
Då jag inte bemödat mig att be övriga skribenter om lov, så har jag istället avidentifierat dem.
Själv heter jag Fredrik Borg
Jag fick otroligt bra respons och mycket matnyttig information när jag slängde ut en fråga på Facebook.
"Vilka erfarenheter har ni av de kit som finns att köpa gällande passform, behov av modifiering, driftsäkerhet, bensinförbrukning och självklart effektökning/peso?"
För att säkra konversationen för framtiden och ge er som undviker Facebook en chans att ta del av svaren publicerar jag något slags transkribering, som självklart kan byggas vidare på.
Då jag inte bemödat mig att be övriga skribenter om lov, så har jag istället avidentifierat dem.
Själv heter jag Fredrik Borg
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Fredrik: Jag har en orginaltouring från 60-talet som behöver mer klös inför vårens äventyr och nu är jag villrådig.
Vilka erfarenheter har ni av de kit som finns att köpa gällande passform, behov av modifiering, driftsäkerhet, bensinförbrukning och självklart effektökning/peso?
Alla tips mottages tacksamt, för nu ska det trimmas.
DW: Jag har konverterat till en std PX200 från 85 i min Sprint från 66. Måste vara det mest hållbara på sikt. Problemet är väl att få tag på en motor.....
Fredrik: Jo, det har du rätt i. Jag är mer inne på någon typ av 177cc-kit just nu, men om någon erbjuder en PX-snurra till ett pris kommer jag inte sluta hoppa av glädje innan trettonhelgen
JC: Tyvärr är PX200-motorer bristvara numera, och relativt kostsamma. Men även en PX125-motor har mer kraft än din orginalmotor.
Haken när man trimmar orginalmotorn är att det är svårt att ändra utväxling. Alltså får du en motor som du kan varva ihjäl om du utnyttjar maxeffekten länge. Sådant har kostat en och annan vevaxel ...
Vilka erfarenheter har ni av de kit som finns att köpa gällande passform, behov av modifiering, driftsäkerhet, bensinförbrukning och självklart effektökning/peso?
Alla tips mottages tacksamt, för nu ska det trimmas.
DW: Jag har konverterat till en std PX200 från 85 i min Sprint från 66. Måste vara det mest hållbara på sikt. Problemet är väl att få tag på en motor.....
Fredrik: Jo, det har du rätt i. Jag är mer inne på någon typ av 177cc-kit just nu, men om någon erbjuder en PX-snurra till ett pris kommer jag inte sluta hoppa av glädje innan trettonhelgen

JC: Tyvärr är PX200-motorer bristvara numera, och relativt kostsamma. Men även en PX125-motor har mer kraft än din orginalmotor.
Haken när man trimmar orginalmotorn är att det är svårt att ändra utväxling. Alltså får du en motor som du kan varva ihjäl om du utnyttjar maxeffekten länge. Sådant har kostat en och annan vevaxel ...
Last edited by BooDaa on Mon 12 Nov 2012, 23:01, edited 2 times in total.
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
RN: Det här kan va en bra start: http://www.vespe.at/shop2/product_info. ... ts_id=1308" onclick="window.open(this.href);return false;
HB: Är det en vanlig 2-ports touring -59/60/VGLA skulle jag sätta på en DR177 eller Pinasco 177 + 24mm förgasare och ett PX125 blås. Faktum är att den treväxlade touringen är inte så tokig med utväxlingen eftersom 3.an är ganska lågt växlad - ungefär som 4:an på Sprint. Var försiktig med portningen av insuget eftersom veven stänger sent i original + att toleranserna mellan slid och vevparti är lite generösa. Givetvis är en PX200 det bästa trimmet men tillgången är begränsad och priserna höga. PX125 är billigare och du får 4-växlat, ev. autosmörjning och elektronisk tändning. Har gjort det på en Touring som till slut blev riktigt bra men det är inte alls samma klös som i en 177.
Fredrik: En fyrväxlad 63:a, men antal portar har jag ingen koll på.
DW: Bra tips RN! En sida jag inte varit på innan!
RN: Köpte min 200 motor därifrån för en halv evighet sen.
Fredrik: Ja, de hade ju en del på lager. Frågan är ju vad det blir för fraktkostnader och om man vågar köpa grisen i säcken..
Hur fungerar 177cc på min fyrväxlade låda? Blir det också högvarvigt, eller förväntas man ändra utväxlingen på något vis?
HB: Är det en vanlig 2-ports touring -59/60/VGLA skulle jag sätta på en DR177 eller Pinasco 177 + 24mm förgasare och ett PX125 blås. Faktum är att den treväxlade touringen är inte så tokig med utväxlingen eftersom 3.an är ganska lågt växlad - ungefär som 4:an på Sprint. Var försiktig med portningen av insuget eftersom veven stänger sent i original + att toleranserna mellan slid och vevparti är lite generösa. Givetvis är en PX200 det bästa trimmet men tillgången är begränsad och priserna höga. PX125 är billigare och du får 4-växlat, ev. autosmörjning och elektronisk tändning. Har gjort det på en Touring som till slut blev riktigt bra men det är inte alls samma klös som i en 177.
Fredrik: En fyrväxlad 63:a, men antal portar har jag ingen koll på.
DW: Bra tips RN! En sida jag inte varit på innan!
RN: Köpte min 200 motor därifrån för en halv evighet sen.
Fredrik: Ja, de hade ju en del på lager. Frågan är ju vad det blir för fraktkostnader och om man vågar köpa grisen i säcken..
Hur fungerar 177cc på min fyrväxlade låda? Blir det också högvarvigt, eller förväntas man ändra utväxlingen på något vis?
Last edited by BooDaa on Mon 12 Nov 2012, 23:01, edited 2 times in total.
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
LN: Nya LML 150 cc motorer har ett rätt bra pris, de finns även utan krångliga moderniteter som autolube o elstart.
DW: Var köper man dom LN?
LN: från SIP, Art.No.78005800, 9.426,34 kr.
RN: Fredrik Borg: Grisen i säcken är det såklart, man ska nog räkna med en renovering också. Annars har du chansen att bli först: http://www.gp-one.at/produkte-leistung/ ... ck-lf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
LN: om man tar hem en beg motor för €400 från tyskland, lämnar för reparation så får man sannoligt en sämre o dyrare motor än om man köpt en ny LML motor...
Fredrik: Jo, det är riktigt. LML-alternativet är såklart lockande, men har än annan budget är själv-är-bäste?-dräng-lösningen.
LN: nä, du ville ju ha ett cylinderkit, sen tog allas ideer över...
DW: Var köper man dom LN?
LN: från SIP, Art.No.78005800, 9.426,34 kr.
RN: Fredrik Borg: Grisen i säcken är det såklart, man ska nog räkna med en renovering också. Annars har du chansen att bli först: http://www.gp-one.at/produkte-leistung/ ... ck-lf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
LN: om man tar hem en beg motor för €400 från tyskland, lämnar för reparation så får man sannoligt en sämre o dyrare motor än om man köpt en ny LML motor...
Fredrik: Jo, det är riktigt. LML-alternativet är såklart lockande, men har än annan budget är själv-är-bäste?-dräng-lösningen.
LN: nä, du ville ju ha ett cylinderkit, sen tog allas ideer över...
Last edited by BooDaa on Mon 12 Nov 2012, 23:00, edited 2 times in total.
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Fredrik: Ha inte dåligt samvete för det, Leif. Nu har jag ju flera intressanta sidospår att fundera över.
RA: 177cc är helt ok och precis som föregående talare håller jag med om 24/24. Lägg på lite material (kemisk cement) och gör en tredje port...
Fredrik: Cylinder och kolv-kit, större förknasare och öppnare blås. Check!
Levereras SI24/24 rätt bestyckad för 177cc, eller kan någon skvallra om vilka munstycken som brukar göra susen. Hur är det med kopplingen då? Behöver man ändra något där?
Här ser man ju tydligt att lite utsvävningar aldrig är fel, Leif Nilsson. Jag får de svar jag söker och vi har dessutom fått bonusinfo om både österrikiska begagnade motorer och nya licenstillverkade. Något för alla som en Gott & Blandat-påse
HB: Kör du Pinasco 177 2port + si24+ PXblås + packbox + packningssats eftersom du måste dela motorn när du portar så landar delarna på 3200:- . Byter du sedan växelkors, lameller, fjädrar och lager (rekommenderas) går det loss på 1200:- till. Billigare är nog svårt att komma undan. Räkna med åtminstone 8-10h jobb beroende på hur hårt allt sitter fast
HB: och ett nytt huvudmunstycke, 120-124 + ett B9HS stift
RA: 177cc är helt ok och precis som föregående talare håller jag med om 24/24. Lägg på lite material (kemisk cement) och gör en tredje port...
Fredrik: Cylinder och kolv-kit, större förknasare och öppnare blås. Check!
Levereras SI24/24 rätt bestyckad för 177cc, eller kan någon skvallra om vilka munstycken som brukar göra susen. Hur är det med kopplingen då? Behöver man ändra något där?
Här ser man ju tydligt att lite utsvävningar aldrig är fel, Leif Nilsson. Jag får de svar jag söker och vi har dessutom fått bonusinfo om både österrikiska begagnade motorer och nya licenstillverkade. Något för alla som en Gott & Blandat-påse

HB: Kör du Pinasco 177 2port + si24+ PXblås + packbox + packningssats eftersom du måste dela motorn när du portar så landar delarna på 3200:- . Byter du sedan växelkors, lameller, fjädrar och lager (rekommenderas) går det loss på 1200:- till. Billigare är nog svårt att komma undan. Räkna med åtminstone 8-10h jobb beroende på hur hårt allt sitter fast

HB: och ett nytt huvudmunstycke, 120-124 + ett B9HS stift
Last edited by BooDaa on Mon 12 Nov 2012, 23:00, edited 2 times in total.
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Fredrik: Tack, Henrik! 8-10h betyder nog att jag håller mig sysselsatt ett par veckor till en månad på lediga stunder. Jag är ingen van mekaniker, men alldeles för naiv för att avskräckas.
Fredrik: Är det någon som misstycker om jag skärmdumpar den hår trådan till vårt kära forum? Det vore synd om det här inlägget inte skulle förevigas, då det säkert är fler med trimhorn på utväxt..
VD: Jag har sett en del dynokurvor som visar på liknande effektuttag från 177-kittade PX125-snurror som från 210cc PX200-diton... Tror det var nåt på forumet, en röd SS med Alupinascomalossipolini-nånting.... Kanske en PX125-motor är lättare att komma över... De går ju för övrigt sjukt bra och mjukt original
Fredrik: Är det någon som misstycker om jag skärmdumpar den hår trådan till vårt kära forum? Det vore synd om det här inlägget inte skulle förevigas, då det säkert är fler med trimhorn på utväxt..
VD: Jag har sett en del dynokurvor som visar på liknande effektuttag från 177-kittade PX125-snurror som från 210cc PX200-diton... Tror det var nåt på forumet, en röd SS med Alupinascomalossipolini-nånting.... Kanske en PX125-motor är lättare att komma över... De går ju för övrigt sjukt bra och mjukt original

Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Tänk i nya banor, tänk 4 -takt, nu finns ju LMLs snurror på marknaden
:



bilderna ärligt snodda från
http://www.der-rollerhof.de/fahrzeuge/v ... /3708.html




bilderna ärligt snodda från
http://www.der-rollerhof.de/fahrzeuge/v ... /3708.html
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Ja så kan man ju också göra, Ola.
Diskussionen på Facebook har mynnat ut i följande resultat. Beställning från Scooter Center sker i närtid.
- Pinasco 177cc 3 portar, gjutjärn
- Engine overhaul kit, med packningar, lager, packboxar, växelkors m.m.
- Elektronisk tändning, BGM pro electronic
- NGK B9HS
- Dellorto/Spaco SI 24/24 E
Mycket vill ju som alla vet ha mer, så det är inte omöjligt att jag får beställa extra hjulklappar inom kort.
Diskussionen på Facebook har mynnat ut i följande resultat. Beställning från Scooter Center sker i närtid.
- Pinasco 177cc 3 portar, gjutjärn
- Engine overhaul kit, med packningar, lager, packboxar, växelkors m.m.
- Elektronisk tändning, BGM pro electronic
- NGK B9HS
- Dellorto/Spaco SI 24/24 E
Mycket vill ju som alla vet ha mer, så det är inte omöjligt att jag får beställa extra hjulklappar inom kort.
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact:
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Glöm inte att beställa det dyrare renoveringskitet från SCK. Trots att det är bilder på SKF-lager i det billigare får man "no-name" grejor i transparenta plastpåsar. Verkar IOFS OK men inte vad man väntade sig och när man ändå gör jobbet är det lika bra att sätta in bästa möjliga grejor.
Annars ser det ut som ett trevligt trimkit - kolla bara att du har plats att ta upp 3.e porten i motorblocket, annars blir det till att svetsa eller köra med kemisk metall.
Annars ser det ut som ett trevligt trimkit - kolla bara att du har plats att ta upp 3.e porten i motorblocket, annars blir det till att svetsa eller köra med kemisk metall.
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Så när kommer skivbromskittet då?
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Tack för inspelet, Henrik.
Jag hittar två kit när jag söker baserat på mitt chassi, men jag skall såklart utgå från donator-motor-modell istället.
Skivbromsar känns inte aktuellt just nu, men det kanske får omvärderas när jag sett vilket fartvidumnder jag skapar.
Jag hittar två kit när jag söker baserat på mitt chassi, men jag skall såklart utgå från donator-motor-modell istället.
Skivbromsar känns inte aktuellt just nu, men det kanske får omvärderas när jag sett vilket fartvidumnder jag skapar.

"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Hej!
Jag håller också på med trimning/renovering.
Mina delar blev som följer:
Cylinderkit DR 177
Förgasare Del Orto 24/24 E
Effektblås Sito Plus
Trim-vev Serie Pro
Trimluftfilter Polini
12 V Bajaj ( jag vet, många anser det vara ett lökigt system..men jag testar
Förutom ovanstående så har jag bytt alla lager och packboxar (snart) och investerat i en ny koppling " COSA 2"
Om nån som läser detta vet i vilken ordning man sätter in lagerbanan de små rullarna med hållare och bricka i motorn får ni gärna upplysa mig
Jag håller också på med trimning/renovering.
Mina delar blev som följer:
Cylinderkit DR 177
Förgasare Del Orto 24/24 E
Effektblås Sito Plus
Trim-vev Serie Pro
Trimluftfilter Polini
12 V Bajaj ( jag vet, många anser det vara ett lökigt system..men jag testar

Förutom ovanstående så har jag bytt alla lager och packboxar (snart) och investerat i en ny koppling " COSA 2"
Om nån som läser detta vet i vilken ordning man sätter in lagerbanan de små rullarna med hållare och bricka i motorn får ni gärna upplysa mig

Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
En tillägg: Jag menar alltså det trdelade lager som sitter innanför växelföraren.
Något luddigt att förstå innan...Ha ha!
Något luddigt att förstå innan...Ha ha!
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Gäller det din Touring -59?
Har du någon bild som visar lagret i fråga, som kan hjälpa hugade experter att ge rätt tips?
Har du någon bild som visar lagret i fråga, som kan hjälpa hugade experter att ge rätt tips?
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Hej !
Det lager det gäller ( gällde) är det på bilden, röd pil. Jag fick hjälp av Calle ( igen). Man lägger i brickan, blå pil, först och sedan lagerbanan och rullarna som man har fäst med hjälp av fett. Se bilden. Den sidan på lagret som ligger uppåt på bilden ska alltså vändas neråt
Ett problem jag stötte på var att det nya lagret var ca 4/10-dels mm för stort jämfört med det gamla. Det gick inte att få på plats trots att jag hade haft det i frysen och värmt motorhalvan med gasol. Naturligtvis hade jag lyckats fippla bort den gamla lagerbanan men tack och lov hade jag kvar brickan så att jag kunde mäta och jämföra. Då upptäckte jag skillnaden. Inte helt ovanligt tydligen.
Så vad göra? Jo, (eftersom jag är slöjdlärare :-)använde jag mig av fin slipduk, kornstorlek 150 och 380 och slipade upp storleken i motorhalvan. Men det är noga att man har en "styv" slipduk alt virar slipduken runt ngt hårt så att man behåller formen på kanten där man slipar. Samt att man kontrollmäter noga och ofta. Nu ligger lagerbanan med rullar i frysen och väntar på att läggas i. Fortsättning följer.
Det lager det gäller ( gällde) är det på bilden, röd pil. Jag fick hjälp av Calle ( igen). Man lägger i brickan, blå pil, först och sedan lagerbanan och rullarna som man har fäst med hjälp av fett. Se bilden. Den sidan på lagret som ligger uppåt på bilden ska alltså vändas neråt
Ett problem jag stötte på var att det nya lagret var ca 4/10-dels mm för stort jämfört med det gamla. Det gick inte att få på plats trots att jag hade haft det i frysen och värmt motorhalvan med gasol. Naturligtvis hade jag lyckats fippla bort den gamla lagerbanan men tack och lov hade jag kvar brickan så att jag kunde mäta och jämföra. Då upptäckte jag skillnaden. Inte helt ovanligt tydligen.
Så vad göra? Jo, (eftersom jag är slöjdlärare :-)använde jag mig av fin slipduk, kornstorlek 150 och 380 och slipade upp storleken i motorhalvan. Men det är noga att man har en "styv" slipduk alt virar slipduken runt ngt hårt så att man behåller formen på kanten där man slipar. Samt att man kontrollmäter noga och ofta. Nu ligger lagerbanan med rullar i frysen och väntar på att läggas i. Fortsättning följer.
- Attachments
-
- IMG_4485.JPG (146.92 KiB) Viewed 12260 times
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Det där ser spännande ut.
Fanns det möjligen något som täckte lagret åt växellådan till?
Fanns det möjligen något som täckte lagret åt växellådan till?
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Ja, det finns en bricka. Det är den som ligger i vid den blå pilen
Kolla fortsättningen på min tråd " byta lager Touring-59" under "Så funkar det"
Kolla fortsättningen på min tråd " byta lager Touring-59" under "Så funkar det"
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Hej scooterist!
Det har ju gått en tid sedan jag sjösatte den här tråden och det jag saknar av mekvett har jag kompletterat med otroligt gott stöd av i stort sett hela svenska scooterscenen, Facebookgruppen, en otroligt pedagogisk garagekamrat, bryggkaffe och entusiasm.
Vespan går otroligt bra, men jag blev lite nervös av en bild på en trött Rally idag, så nu behöver jag förnuftiga tips angående bestyckning. Jag har alla huvudmundtycken från 118-128. Den gick helt ok med 122 och bluddrar lite med 128. Men jag har ju inte varit uppe på fullgas ännu. Hur tänker man här? Ska ett munstycke som funkar upp till 3/4 även klara sista biten, eller ska jag stå ut med oren gång på lägre register för att våga vrida på fullt om ett par dagar?
Det har ju gått en tid sedan jag sjösatte den här tråden och det jag saknar av mekvett har jag kompletterat med otroligt gott stöd av i stort sett hela svenska scooterscenen, Facebookgruppen, en otroligt pedagogisk garagekamrat, bryggkaffe och entusiasm.
Vespan går otroligt bra, men jag blev lite nervös av en bild på en trött Rally idag, så nu behöver jag förnuftiga tips angående bestyckning. Jag har alla huvudmundtycken från 118-128. Den gick helt ok med 122 och bluddrar lite med 128. Men jag har ju inte varit uppe på fullgas ännu. Hur tänker man här? Ska ett munstycke som funkar upp till 3/4 även klara sista biten, eller ska jag stå ut med oren gång på lägre register för att våga vrida på fullt om ett par dagar?
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Hej!
Kul att höra att Vespan går bra! Min trimmade går också jättebra. Axar som en raket och toppar c:a 100 km/h. Jag har satt på ett sportfilter på luftburken och därför så ligger mitt huvudmunstycke på 142. Den går rent på alla varv. Spec som jag bytte mitt lågfart till ett som går fetare.
Går det att få ut nåt ur "Guide till Si-förgasare" här på sidan kanske? Den har hjälpt mig otroligt mycket.
Lyck till!
Kul att höra att Vespan går bra! Min trimmade går också jättebra. Axar som en raket och toppar c:a 100 km/h. Jag har satt på ett sportfilter på luftburken och därför så ligger mitt huvudmunstycke på 142. Den går rent på alla varv. Spec som jag bytte mitt lågfart till ett som går fetare.
Går det att få ut nåt ur "Guide till Si-förgasare" här på sidan kanske? Den har hjälpt mig otroligt mycket.
Lyck till!
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Oj, det var skillnad.
Jag kanske får beställa ytterligare större munstycken så jag har något att ta till när jag börjar dra på fullt.
Hur länge höll du igen under din inkörning. Jag har nog snart gjort tio mil och det rycker något vansinnigt i högerhanden.
Jag kanske får beställa ytterligare större munstycken så jag har något att ta till när jag börjar dra på fullt.
Hur länge höll du igen under din inkörning. Jag har nog snart gjort tio mil och det rycker något vansinnigt i högerhanden.
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Jag har använt det här luftfiltret:
http://www.sip-scootershop.com/en/main/ ... r=20301520" onclick="window.open(this.href);return false;
Och då behöver man gå upp så pass mycket på huvudmunstycket. Som jag har fattat det så är det samma munstycke som jobbar på 3/4 som upp t.o.m full fart.
http://www.sip-scootershop.com/en/main/ ... r=20301520" onclick="window.open(this.href);return false;
Och då behöver man gå upp så pass mycket på huvudmunstycket. Som jag har fattat det så är det samma munstycke som jobbar på 3/4 som upp t.o.m full fart.
Re: Erfarenheter av marknadens 177cc-kit (Facebook-återvinni
Glömde...ang att dra på för fullt
Jag körde nog c:a 7-8 mil innan jag testade topphastighet på motorväg. Körde max 2 km. efter det så har jag tagit det lugnare.
