Munstycken i en svensk orginal PX125

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
User avatar
topps
Lärling
Lärling
Posts: 460
Joined: Mon 07 Jun 2004, 09:46
Location: Stockholm / Stuvsta
Contact:

Munstycken i en svensk orginal PX125

Post by topps »

Halloj!

Jag har blivitgt glad ägare till en PX125 med en brokig trimbakgrund, kvitton finns på både Pinascocylincer , PX200 4e drev, Simoniniblås och till råga på allt är det PX200 märken på sidokåporna. Men nu verkar allt vara helt orginal fast jag är lite halvfundersam om det sitter helt rätt munstycken i förgasaren då det känns som den går lite fett.

Det jag har hittat är ett 100 huvudmunstyvke med 140 och BE5 på resten delarna. Lågfarten har 45/140.

Så frågan - vad skall det vara för munstycken på en orginal PX125 med separatsmörning från 1991.

/H
Hur svårt kan det va?
Hedge
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1595
Joined: Tue 23 Sep 2003, 16:39
Location: Stockholm

Re: Munstycken i en svensk orginal PX125

Post by Hedge »

Huvudmunstycke: 96 eller 98 beroende på om separatsmord eller inte. Jag körde min på 100 utan problem, efter att ha borrat ur de mystiska hålen i luftfiltret.
Mixertub: BE5
Luftkorrigeringsmunstycke: 140
Lågfart: 45/140

/G
topps wrote:Halloj!

Jag har blivitgt glad ägare till en PX125 med en brokig trimbakgrund, kvitton finns på både Pinascocylincer , PX200 4e drev, Simoniniblås och till råga på allt är det PX200 märken på sidokåporna. Men nu verkar allt vara helt orginal fast jag är lite halvfundersam om det sitter helt rätt munstycken i förgasaren då det känns som den går lite fett.

Det jag har hittat är ett 100 huvudmunstyvke med 140 och BE5 på resten delarna. Lågfarten har 45/140.

Så frågan - vad skall det vara för munstycken på en orginal PX125 med separatsmörning från 1991.

/H
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Post Reply