Halloj!
Jag har blivitgt glad ägare till en PX125 med en brokig trimbakgrund, kvitton finns på både Pinascocylincer , PX200 4e drev, Simoniniblås och till råga på allt är det PX200 märken på sidokåporna. Men nu verkar allt vara helt orginal fast jag är lite halvfundersam om det sitter helt rätt munstycken i förgasaren då det känns som den går lite fett.
Det jag har hittat är ett 100 huvudmunstyvke med 140 och BE5 på resten delarna. Lågfarten har 45/140.
Så frågan - vad skall det vara för munstycken på en orginal PX125 med separatsmörning från 1991.
/H
Munstycken i en svensk orginal PX125
Munstycken i en svensk orginal PX125
Hur svårt kan det va?
Re: Munstycken i en svensk orginal PX125
Huvudmunstycke: 96 eller 98 beroende på om separatsmord eller inte. Jag körde min på 100 utan problem, efter att ha borrat ur de mystiska hålen i luftfiltret.
Mixertub: BE5
Luftkorrigeringsmunstycke: 140
Lågfart: 45/140
/G
Mixertub: BE5
Luftkorrigeringsmunstycke: 140
Lågfart: 45/140
/G
topps wrote:Halloj!
Jag har blivitgt glad ägare till en PX125 med en brokig trimbakgrund, kvitton finns på både Pinascocylincer , PX200 4e drev, Simoniniblås och till råga på allt är det PX200 märken på sidokåporna. Men nu verkar allt vara helt orginal fast jag är lite halvfundersam om det sitter helt rätt munstycken i förgasaren då det känns som den går lite fett.
Det jag har hittat är ett 100 huvudmunstyvke med 140 och BE5 på resten delarna. Lågfarten har 45/140.
Så frågan - vad skall det vara för munstycken på en orginal PX125 med separatsmörning från 1991.
/H
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================