Richa Kläder?

Här handlar det mest om kläder. allt från rätta kostymen till vilka handskar som håller regnet ute.
Post Reply
Pelle_Punk
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Richa Kläder?

Post by Pelle_Punk »

Tänkte jag skulle köpa en jacka till Scootern och funderar på någon av dessa två:

http://www.richa.eu/products/textile-ra ... hallenger/

http://www.richa.eu/products/textile-rainwear/sprint/

Någon här som har någon erfarenhet av detta märket eller ännu bättre någon som äger någon av dessa jackor? :)
mejiro
Entusiast
Entusiast

Re: Richa Kläder?

Post by mejiro »

Jag har Richa-jacka när jag kör MC. Mycket MC-kläder för pengarna, men kanske inte så hip design. Vind och vattentät och helt OK skydd för axlar och armbågar, medan det inbyggda ryggskyddet bara är att kasta till förmån för riktig ryggplatta. Made in China, men jag tror att Richa är ett Belgiskt företag. Har även Richas sommarhandskar i läder som är riktigt bra.
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Pelle_Punk »

Det blev en Richa Challenger som jag köpte för ett riktigt bra pris från England
Måste säga att det var verkligen mycket kläder för pengen!

Någon som vet vad för ryggplatta som passar i orginal facket på Richa jackor eller är en lös att rekommendera?
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

De råd jag läst har förespråkat en lös ryggplatta. Ger dessutom skönt stöd för ryggen när man åker långt. En gång startade jag från Göteborg med lindrigt ryggskott och kom fram till Skåne helt frisk, efter 30 mil med ryggskenan som stödkorsett och massagen från en trimmad Lambretta 200 :D
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Pelle_Punk
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Pelle_Punk »

jencla wrote:De råd jag läst har förespråkat en lös ryggplatta. Ger dessutom skönt stöd för ryggen när man åker långt. En gång startade jag från Göteborg med lindrigt ryggskott och kom fram till Skåne helt frisk, efter 30 mil med ryggskenan som stödkorsett och massagen från en trimmad Lambretta 200 :D
/jens
Skall jag lägga på minnet :)
Post Reply