Hej
Sitter på en Hexagon sedan ett par år tillbaka, tanken var att jag skulle ha den till och från jobbet men tummen kommer aldrig ur....
Funderar nu på att avyttra den, frågan jag ställer är om det är lönt att göra den körklar el sälja den som den står ( om det nu ens fins något värde idag ) laddningsregulator är trasig, sedan har gummi till förgasare och luftburk torkat sönder, så det behövs ochså, nytt batteri, besiktning. Kan vara mer ochså, den har ju stått i många år nu.
2-3tusen lär det ju gå på innan den står körklar, frågan är om det är lönt? det käns inte så men ni här vet nog bättre då jag har väldigt dårlig koll Scooters överhuvudtaget.
Lönt att laga upp en Piaggio Hexagon 150cc för försäljning?
Re: Lönt att laga upp en Piaggio Hexagon 150cc för försäljni
Vad kan man begära som den står, något riktpris? -96a 800mil.
Jag brukskörde Hexagon en hel del för runt 15 år swedan, först en -95:a och sedan en 98:a.
Tyvärr är din Hexagon ganska iskall, om du inte har en väldig tur. Trevlig hoj, bra motor men designen känns nu väldigt gammal. Så jag är ytterst tveksam till om det är värt att laga upp den för försäljning.
/jens
Tyvärr är din Hexagon ganska iskall, om du inte har en väldig tur. Trevlig hoj, bra motor men designen känns nu väldigt gammal. Så jag är ytterst tveksam till om det är värt att laga upp den för försäljning.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Hej, var är du lokaliserad? Jag kan tänka mig att köpa den som den står om det är nära Sthlm och om priset är rätt.
Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Tph 173
Tyvär bor jag en bra bit från Stockholm, närmare bestämt Sundsvall. Svårt att skicka den internt via mitt jobb pga storleken, annars hade det gått att ordna.
Attans! Ja den får väl vila lite till då till lämpligt tillfälle eller om nån annan vill ta sig an den.. 

Drg 200
Tph 173
Tph 173