Skillnaden mellan Svenska och Italienska V50

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720
Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:

Skillnaden mellan Svenska och Italienska V50

Post by Ola Lång »

Sug i er kalenderbitare och detaljnördar, här får ni ett litet tidsdokument från det Backerska arkivet :D
Attachments
RUOTSIV50blad1.JPG
RUOTSIV50blad1.JPG (67.56 KiB) Viewed 4039 times
RUOTSIV50blad2.JPG
RUOTSIV50blad2.JPG (33.17 KiB) Viewed 4039 times
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
User avatar
topps
Lärling
Lärling
Posts: 460
Joined: Mon 07 Jun 2004, 09:46
Location: Stockholm / Stuvsta
Contact:

Re: Skillnaden mellan Svenska och Italienska V50

Post by topps »

... och då vill jag ventilera en teori jag haft. V50s är ju den scootern som oftast får problem med att de drar tjyvluft genom slitna packboxar i vevhuset. Skulle det inte kunna vara så att just eftersom de Svenska V50sarna har en vev med väldigt litet urtag för insugningen så bildas det någon form av undertryck (övertryck?) som gör att packboxarna slits extra mycket. Eller kan det vara något annat i veven som tex obalans som gör att packboxarna slits lika mycket?
/H
Hur svårt kan det va?
primmy73
Entusiast
Entusiast
Posts: 247
Joined: Wed 12 Apr 2006, 20:57
Location: Finland

Skillnaden mellan Svenska och Italienska V50

Post by primmy73 »

Om du menar V50S modellen så stämmer inte din teori. Den är ju supersnabb med sina fyra växlar och toppfart på 60 km/h.
wanten
Administrator
Administrator
Posts: 537
Joined: Sat 08 Sep 2007, 11:54
Location: Stockholm

Re: Skillnaden mellan Svenska och Italienska V50

Post by wanten »

Henrik menar V50L, tror jag ;)
Post Reply