Googlade lite på nätet.
Kom in på en sida i Vietnam som säljer nyrenoverade 60-tals skotrar, bla Vespa och Lambretta.
Jag mailade med ägaren, som skickade bilder på färdiga skotrar.
Exempel en Vespa 150cc från 1962 som är totalrenoverad. Allt är som nytt!
Priset är 1800 Euro och 215 Euro i frakt. Ca 20000 kr Om jag förstår rätt så tillkommer behöver jag inte betala tull, men moms tillkommer.
Prisvärt?
Vespaimport från Vietnam?
Vespaimport från Vietnam?
Googla lite till, det gäller att vara MYCKET försiktig med scooterimport från Vietnam. Finns ett par trådar här på forumet också om ämnet, tror jag.
Vespa SS 220 -65
Maicoletta 250 -56
Dürkopp Diana TSE 200 -60
Maicoletta 250 -56
Dürkopp Diana TSE 200 -60
Re: Vespaimport från Vietnam?
Detta har diskuterats mycket här tidigare. Och det gäller att vara MYCKET försiktig. Det är lätt att bli lurad, och väldigt långt till säljaren om du vill reklamera.
Ja, det du ser är som nytt. Blankt och nylackat. Det du inte ser (motorns innanmäte t ex) kan vara en total katastrof. Det finns ett antal exempel på det.
Den jättestora skillnaden mellan en svensk gammelscooter och en från Sydostasien är att den svenska troligen användes ett antal år på 60-talet och sedan sovit Törnrosasömn i en vedbod eller cykelkällare. Den asiatiska har fått slita hårt som bruksfordon varje dag i sitt långa liv.
Beware!
/jens
Ja, det du ser är som nytt. Blankt och nylackat. Det du inte ser (motorns innanmäte t ex) kan vara en total katastrof. Det finns ett antal exempel på det.
Den jättestora skillnaden mellan en svensk gammelscooter och en från Sydostasien är att den svenska troligen användes ett antal år på 60-talet och sedan sovit Törnrosasömn i en vedbod eller cykelkällare. Den asiatiska har fått slita hårt som bruksfordon varje dag i sitt långa liv.
Beware!
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst