Innovaförare spekulerar eller något....
Re: Innovaförare spekulerar eller något....
Nån som vet hur jag minskar storleken på bilder för att lägga ut här?
Ett sätt: jag använder gratisprogrammet Irfanview http://www.irfanview.com/ som bildvisningsprogram. Ett mycket populärt program. Det klarar en del redigering t.ex. att ändra storlek: Image/Resize
Sådär en 800pixlar bredd blir en stor bild. Prova och se vilken storlek du tycker behövs.
Sådär en 800pixlar bredd blir en stor bild. Prova och se vilken storlek du tycker behövs.
har: Honda Innova 125i (0,16/mil), Honda Jazz (NSS 250 A)
haft: Peugeot Looxor 100cc, Kymco Grand Dink 125, Viarelli 250, Kymco Xciting 250 AFI, Kymco Downtown 300i ABS
haft: Peugeot Looxor 100cc, Kymco Grand Dink 125, Viarelli 250, Kymco Xciting 250 AFI, Kymco Downtown 300i ABS
ska du bara förminska funkar mspaint också. Välj stretch/skew under image och skriv sen in hur många procent av originalstorleken du vill ha horisontellt och vertikalt.
-
- Nybörjare
Vad är det med tjejer och Innova?Mina 3 tonårsdöttrar och min fru tycker att Innovan är ful som stryk.Antar att brudarna inte kommer att flockas på MCträffarna heller
.Nåväl kommer garanterat att köpa en till hösten/vintern om nu inget annat kul kommer i vägen...läge för en Cub/Innova/Waveklubb snart?

-
- Nybörjare
Länk till förbaskat snygg Honda Cub custom. http://www.youtube.com/watch?v=oaIIRxZHde4" onclick="window.open(this.href);return false; samt till en RatCub http://www.youtube.com/watch?v=iBe5D80OYvw" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Dekaltrimmare
Trevligt forum för den som gillar Cub b.l.a
Står även lite om Innova där
http://www.c90club.co.uk/portal.php
Står även lite om Innova där
http://www.c90club.co.uk/portal.php
På Facebook har jag en sida för Honda innova. Hondainnovasweden. Ett par tappra själar skriver om innova, tips och irrfärder. Men du, har du bjudit fru o döttrar på en åktur? Min tjej kör en själv och min dotter ratar både goldwings och pan european för att få åka bakpå innovan.....BroderJanne wrote:Vad är det med tjejer och Innova?Mina 3 tonårsdöttrar och min fru tycker att Innovan är ful som stryk.Antar att brudarna inte kommer att flockas på MCträffarna heller.Nåväl kommer garanterat att köpa en till hösten/vintern om nu inget annat kul kommer i vägen...läge för en Cub/Innova/Waveklubb snart?

-
- Nybörjare
EvertOlen; Har inte köpt någon än-Blir tidigast i höst.Så deras omdöme bygger på bilder o en babblande gubbe 

-
- Nybörjare
På Facebook har jag en sida för Honda innova. Hondainnovasweden. Ett par tappra själar skriver om innova, tips och irrfärder. Men du, har du bjudit fru o döttrar på en åktur? Min tjej kör en själv och min dotter ratar både goldwings och pan european för att få åka bakpå innovan.....
[/quote]
Hittar inte din Facebooksida...

Hittar inte din Facebooksida...
Honda Innova Sweden var det och inte ihopskrivet som jag skrev.
Honda Europa har tydligen bestämt sig att inte ta in ANF 125 mer till Europa, så de maskiner som finns är alles.
Kan vara att tänka på. Honda Wawe 110 cc är inte alls att jämföra då den upplevs som billigare i det mesta. En skillnad i upplevelsen är att ANF 125 är byggd i Thailand och Wawe i Kina. min lokala handlare har inte sålt en maskin av den senare och är besvikna på att ANF 125 försvinner. Därav mitt lager på 3 st (utöver det så finns en piaggio Sfera 80 och en jättescooter modell GoldWing..)
Honda Europa har tydligen bestämt sig att inte ta in ANF 125 mer till Europa, så de maskiner som finns är alles.
Kan vara att tänka på. Honda Wawe 110 cc är inte alls att jämföra då den upplevs som billigare i det mesta. En skillnad i upplevelsen är att ANF 125 är byggd i Thailand och Wawe i Kina. min lokala handlare har inte sålt en maskin av den senare och är besvikna på att ANF 125 försvinner. Därav mitt lager på 3 st (utöver det så finns en piaggio Sfera 80 och en jättescooter modell GoldWing..)
Har du tre stycken Innovor? Har faktiskt tänkt länge på att man kanske skulle köpa en extra och låta stå ifall de försvinner från marknaden. Sen tänkte jag att de förmodligen håller väldigt länge så det blev inget köp av en extra innova. Nu kom dock tanken upp igen när du skriver att de är utdöende.EvertOlen wrote:Honda Innova Sweden var det och inte ihopskrivet som jag skrev.
-
- Dekaltrimmare
Låter trist att dom inte skall säljas i Eu längre och tanken om en extra har slagit mig också trots att jag knappt kört min...
Tror ni inte det kommer att förekomma en viss privatimport av Innovor framgent?
Hur som helst så lär det finnas gott om reservdelar ett tag framöver, det sura hade ju varit om man total kvaddar sin och det inte går att få tag i en ny
Tror ni inte det kommer att förekomma en viss privatimport av Innovor framgent?
Hur som helst så lär det finnas gott om reservdelar ett tag framöver, det sura hade ju varit om man total kvaddar sin och det inte går att få tag i en ny

Jag har faktiskt smällt med en innova. Körde på en fotgängare i Sthlm som klev rakt ut i gatan. Skador? Han i ambulans för att sy, jag fick en arm sönderskrapad och innovan böjd fotpinne o liten liten spricka i kåpan. Kvalité kanske.... Den håller länge tror jag men kräver en viss omvårdnad. Min äldsta ska få lite förebyggande behandling av ramen för efter några år kan det uppstå smårost i svetsfogarna
-
- Dekaltrimmare
Min har börjat få lite rost i svetsfogarna också...
Hur fixar man det på bästa sätt?
Göra rent och fylla i med bättringsfärg?
Tror rostskyddet inte är det bästa på dom direkt, lite transparent rostskydd i fogarna skadar säkert inte att lägga på.
Hur fixar man det på bästa sätt?
Göra rent och fylla i med bättringsfärg?
Tror rostskyddet inte är det bästa på dom direkt, lite transparent rostskydd i fogarna skadar säkert inte att lägga på.
-
- Nybörjare
EvertOlen; Hittar inte din Innovagrupp på Fb...
Kollade och den ska finnas tillgänglig. Det är en sluten grupp så du ser vilka som är medlemmar. Just nu är vi 8 st men i princip 3-4 aktiva med kommentarer.
pröva
facebook.com/groups/hondainnova
pröva
facebook.com/groups/hondainnova
Jag använde den när jag skruvade i vintras. Bra tips mycket att läsa men saknar bra bilder. Ganska taskig kvalité på dessa.Pelle_Punk wrote:Jag funderade också på Hondas orginalbok men dom jag hittade var så dyra och oftast på tyska så jag köpte denna och det ångrar jag inte, allt man behöver veta finns ju med!
Allt från service punkterna till hur man renoverar startmotorn och det borde räcka till dom flesta tycker jag
Rekommenderar den verkligen!
Jag köpte min från England för 190 kr med frakt och det är ju helt okay..
puttepj wrote:Så kom paketet med Puig-rutan efter ett par dagar av nyfiken väntan. Det första som slog mig var hur pass bra rutan var förpackad, vilket är ett stort plus när man handlar via nätet.
Sen när jag hade tagit upp den ur kartongen, kunde jag ju självklart inte låta bli att montera den. Det i sin tur var buslätt och jag var tvungen att göra en kortare provtur, inte minst när det blåser små djävlar just nu.....
Med mina 187 cm så hamnar siktfältet precis över rutan och jag hade nog sett att rutkanten kommit en decimeter lägre, men så länge blicken går fri över rutan är det nog en vanesak.
Nu blåste det som sagt lite mer än vanligt och när jag närmade mig runt 70 blås enligt mätaren så slår fartvinden över kanten och träffar hjälmen, inte så det stör men det blir lite ljudturbulens....
Jag avaktar nog att ge en bättre recension, men så här långt andas rutan kvalitet och jag TROR att jag kommer att trivas med den.
Satt och lästa mina första inlägg i den här tråden igår och då hade jag stora problem med att ens tänka på ruta på Innovan. Men på 3 år har man väl rätt att ändra sig?
Taget vid rosenhill söder om Stockholm? Dit brukar jag åka och fika med Innovan för att reta HD-åkarna. Satt dit en dekal i bak där det står "Vem fan är Harley......"
Skitdåliga mobilbilder, men det var vad som stod till buds under min provkörning..
/putte
Nä nu har jag ledsnat på det här vädret. Igår var min äldsta Innova klar för gatan och jag tänkte ta en kylslagen sväng och kolla. Då snöar det! må den lede...... Jag har lagt lite puts på den och vill definitivt inte att det ska vara förlorat efter 5 meter. Så nu är det bara att vänta. Får ta ut min Piaggio Sfera 80cc och halka runt lite på.
-
- Dekaltrimmare
Är orginaldäcken något att lita på om man skall ge sig ut på långfärd eller borde man byta till sulor som är mer anpassade för vårat fuktiga och kalla klimat?
Hur är tankarna bland er Innova veteraner?
Mvh.
//Pelle
Mvh.
//Pelle
Vad jag vet (refererat till en kille som har åkt 3300 mil med bl.a. 2 resor uti Europa) så har han valt originaldäck.. Det finns en del att välja på annars om man tittar på 2,75x17. På Honda Innova Sweden på fejan har han gett en del rekommendationerPelle_Punk wrote:Är orginaldäcken något att lita på om man skall ge sig ut på långfärd eller borde man byta till sulor som är mer anpassade för vårat fuktiga och kalla klimat?
Mvh.
//Pelle
-
- Dekaltrimmare
Vet nog vem du talar omEvertOlen wrote:Vad jag vet (refererat till en kille som har åkt 3300 mil med bl.a. 2 resor uti Europa) så har han valt originaldäck.. Det finns en del att välja på annars om man tittar på 2,75x17. På Honda Innova Sweden på fejan har han gett en del rekommendationerPelle_Punk wrote:Är orginaldäcken något att lita på om man skall ge sig ut på långfärd eller borde man byta till sulor som är mer anpassade för vårat fuktiga och kalla klimat?
Mvh.
//Pelle

Duger dom för honom så duger dom för mig, tack för infon!
Sv: Innovaförare spekulerar eller något....
Punkteringar har diskuterats en hel del i den här trådens början, om jag minns rätt.
Smala ganska släta däck som skall tåla en del belastning kräver i alla fall att man har örnkoll på däckstrycket. Lite tryck = stor risk. Ekerhjul kräver bra fälgband som ligger precis där det skall. Jag litar helt klart mer på min BMW:s grövre däck än min Innovas cykelhjul. Men har man verktyg för att ta bort hjulen, vilket inte är mycket så är det en baggis att byta en slang ön the fly... Med BMWn är det verkstad/bärgning som gäller. Jag kommer att köpa lite grövre däck till Innovan men det är nog mer för att den skall tåla lite mer grus.
/putte
Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Smala ganska släta däck som skall tåla en del belastning kräver i alla fall att man har örnkoll på däckstrycket. Lite tryck = stor risk. Ekerhjul kräver bra fälgband som ligger precis där det skall. Jag litar helt klart mer på min BMW:s grövre däck än min Innovas cykelhjul. Men har man verktyg för att ta bort hjulen, vilket inte är mycket så är det en baggis att byta en slang ön the fly... Med BMWn är det verkstad/bärgning som gäller. Jag kommer att köpa lite grövre däck till Innovan men det är nog mer för att den skall tåla lite mer grus.
/putte
Honda ANF 125 Innova -08
BMW F 650 GS -10
BMW F 650 GS -10
-
- Dekaltrimmare
Re: Sv: Innovaförare spekulerar eller något....
Det var just grus jag tänkte på, kan tänka mig att orginal däcken är en aning halkiga på det...puttepj wrote:Punkteringar har diskuterats en hel del i den här trådens början, om jag minns rätt.
/putte
Däck till Innovan är ganska billigt, speciellt om man köper från Tyskland vad jag har förstått, en tusenlapp fram o bak är överkomligt!
Jag har planer att sätta grövre däck på en av mina innovor. Heidenau eller liknande. Med de mått som den har är de ändå rätt billiga så blir det helt fel så behöver man inte äta gröt månaden ut. På min Honda GW så fasar jag för både punka o däcksbyte. Inget mangård själv på en kafferast.