Innovaförare spekulerar eller något....

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
PBerggren
Nybörjare
Nybörjare

Re: Innovaförare spekulerar eller något....

Post by PBerggren »

Tycker själv att det är kul att titta på bilder av andras Innovor så här delar jag med mig av några bilder på min.
Attachments
image.jpg
image.jpg (99.52 KiB) Viewed 15372 times
image.jpg
image.jpg (109.43 KiB) Viewed 15372 times
image.jpg
image.jpg (101.88 KiB) Viewed 15372 times
Pelle_Punk
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Pelle_Punk »

Trevlig Innova du har.

Alltid kul med bilder :)

Vad är det för grunka som sitter monterad på vänstersidan under styret?
PBerggren
Nybörjare
Nybörjare

Post by PBerggren »

Jag kör året runt med Innovan så jag har handtagsvärmare. Det är inställningarna till handtagen som sitter där.
puttepj
Entusiast
Entusiast

Post by puttepj »

PBerggren wrote:Jag kör året runt med Innovan så jag har handtagsvärmare. Det är inställningarna till handtagen som sitter där.
Snygg installation !
Honda ANF 125 Innova -08
BMW F 650 GS -10
Kapsyl
Nybörjare
Nybörjare

Post by Kapsyl »

Någon som köpt Hayne´s Honda ANF125 Innova Service and Repair Manual och kan recensera eller bara uttala sig om den är köpvärd?

http://www.bokus.com/bok/9781844259267/ ... ir-manual/
Pelle_Punk
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Pelle_Punk »

Kapsyl wrote:Någon som köpt Hayne´s Honda ANF125 Innova Service and Repair Manual och kan recensera eller bara uttala sig om den är köpvärd?

http://www.bokus.com/bok/9781844259267/ ... ir-manual/
Jag har beställt en och den borde komma om ett par dagar, återkommer med en redovisning!
BroderJanne
Nybörjare
Nybörjare

Post by BroderJanne »

Har kört MC i ca 32 år plus två år på Vespa på 70-talet och tänkte nu köpa en scooter att pysa runt med som sista kulfordon innan rullatorn.Men vad är det med Innova/Waven?Blir knäsvag och ett lallande fån när provsitter den och hittar mig själv smygkika på väldigt skumma internet sidor på asiatiska språk efter bilder på söta Innovor.Inte cool som en Vespa eller fredagsmysig som en maxiscooter utan bara jäkligt egen!Måste provköra en men vet inte om jag törs...Lär bli helt såld.Är.Alldeles.Svettig! :-)
Kapsyl
Nybörjare
Nybörjare

Post by Kapsyl »

Har lessnat lite på innovans ekerhjul och funderar på att skaffa lättmetallfälgar. Googlade runt lite Innova, wave, supra och "alloy wheels" och visst finns det lite olika, t.ex

http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-ANF125- ... 0959337692

Image

men var beställer man. Har inte lyckats hitta någon näthandlare med en hemsida man förstår, Inte ens den som höll ebayauktionen, Ducky Bikes i Indonesien verkar ha en fungerande sida.
Någon som har har lättmetallfälgar och var skafffade ni dem?
wY
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by wY »

Skivbroms bak vore fint att få samtidigt. Har haft det på andra skotrar. Det suger i betydligt bättre. Dessutom hann jag vänja mig vid dubbla bromshandtag och skulle föredra det.
har: Honda Innova 125i (0,16/mil), Honda Jazz (NSS 250 A)
haft: Peugeot Looxor 100cc, Kymco Grand Dink 125, Viarelli 250, Kymco Xciting 250 AFI, Kymco Downtown 300i ABS
BroderJanne
Nybörjare
Nybörjare

Post by BroderJanne »

Gammal men trevlig artikel om lyckan i att köra Innova http://www.svd.se/naringsliv/motor/jag- ... 852873.svd" onclick="window.open(this.href);return false;
wY
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by wY »

BroderJanne wrote:Gammal men trevlig artikel ...
Ja den läste jag på tåget till Örebro där jag köpte min första lättviktare, en Peugeot Looxor 100cc. Hade kastat blickar på Innovan redan då. Skön hoj Pegan. 2-takt ville jag egentligen inte ha men den här var trevlig ändå. Hur det var så sålde jag ganska snart och var helt inne på en Innova men det dök inte upp något lämpligt objekt inom hyggligt avstånd och så fick jag ögonen på Kymcon. Kunde inte motstå färgen. Dröjde ett år till innan det blev Innova för mig. Kymcon vilar sig.
haft: Peugeot Looxor 100cc, Kymco Grand Dink 125, Viarelli 250, Kymco Xciting 250 AFI, Kymco Downtown 300i ABS
puttepj
Entusiast
Entusiast

Post by puttepj »

Kul att ett gäng nya Innovaägare ramlat in i forumet.
Ni som bor i Stockholmtrakten kan väl hänga på Stockholms Scooterpremiär i år så slipper jag bli ensam bland asien-mopparna och gömma mig bakom alla vackra vespor..
Verkar inte som om datumet är spikat ännu men det kommer väl så småningom.

Förra årets (oredigerat och kanske inte så fartfyllt men ändå...)
http://www.youtube.com/watch?v=N3iK78-lFSw" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=RiTm_IiwvN4" onclick="window.open(this.href);return false;

/putte
Honda ANF 125 Innova -08
BMW F 650 GS -10
wY
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by wY »

Jag var där, inte på premiären men väl epilogen, i oktober 2010.
Bilder, klicka på bilden till min hemsida, rulla ner en bit för hela albumet:
Image
BroderJanne
Nybörjare
Nybörjare

Post by BroderJanne »

Min fru undrade om en scooter klarar två personer o kanske lite packning.Tack Google :-) https://www.google.se/search?q=family+o ... 80&bih=672" onclick="window.open(this.href);return false;
BroderJanne
Nybörjare
Nybörjare

Post by BroderJanne »

Hmm.Kollade försäkringen på en Innova -12.Helförsäkring 998:-året o senior på BilsportMc.Någon som har billigare?
Kapsyl
Nybörjare
Nybörjare

Post by Kapsyl »

BroderJanne wrote:Min fru undrade om en scooter klarar två personer o kanske lite packning.Tack Google :-) https://www.google.se/search?q=family+o ... 80&bih=672" onclick="window.open(this.href);return false;
Visst gör den det och om du extrautrustar den tar den mer ändå.

Image Image

Man kanske skulle höra sig för hos besiktningen :)
BroderJanne
Nybörjare
Nybörjare

Post by BroderJanne »

kapsyl; :-D
Pelle_Punk
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Pelle_Punk »

Image

Fick verkstadshandboken idag och Haynes levererar som vanligt, mycket trevlig kvälls lektyr :)
berggren7
Drömmare
Drömmare

Post by berggren7 »

Kom precis innanför dörren efter en tur på 4 mil motorväg på Innovan i 12 minus. Gick som en klocka som vanligt. Nu sitter jag framför brasan och ska ta mitt morgonkaffe.
Pelle_Punk
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Pelle_Punk »

berggren7 wrote:Kom precis innanför dörren efter en tur på 4 mil motorväg på Innovan i 12 minus. Gick som en klocka som vanligt. Nu sitter jag framför brasan och ska ta mitt morgonkaffe.
Det kallar jag en kvalitets morgon!
En annan är mesig och väntar på att Broddway maskinerna skall få gjort sitt :)
Kapsyl
Nybörjare
Nybörjare

Post by Kapsyl »

Pelle_Punk wrote:Image

Fick verkstadshandboken idag och Haynes levererar som vanligt, mycket trevlig kvälls lektyr :)
Så hur är intrycket? Värd att beställa eller ska man hellre gå på jakt efter Hondas verkstadshandbok på Ebay?
Pelle_Punk
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Pelle_Punk »

Kapsyl wrote:

Så hur är intrycket? Värd att beställa eller ska man hellre gå på jakt efter Hondas verkstadshandbok på Ebay?
Jag funderade också på Hondas orginalbok men dom jag hittade var så dyra och oftast på tyska så jag köpte denna och det ångrar jag inte, allt man behöver veta finns ju med!
Allt från service punkterna till hur man renoverar startmotorn och det borde räcka till dom flesta tycker jag :)

Rekommenderar den verkligen!

Jag köpte min från England för 190 kr med frakt och det är ju helt okay..
EvertOlen
Nybörjare
Nybörjare

Post by EvertOlen »

BroderJanne wrote:Gammal men trevlig artikel om lyckan i att köra Innova http://www.svd.se/naringsliv/motor/jag- ... 852873.svd" onclick="window.open(this.href);return false;

Vi bilägare skrev -04 ett bra inlägg om innova. Tänkte lägga ut den när jag scannat in den
EvertOlen
Nybörjare
Nybörjare

Post by EvertOlen »

BroderJanne wrote:Har kört MC i ca 32 år plus två år på Vespa på 70-talet och tänkte nu köpa en scooter att pysa runt med som sista kulfordon innan rullatorn.Men vad är det med Innova/Waven?Blir knäsvag och ett lallande fån när provsitter den och hittar mig själv smygkika på väldigt skumma internet sidor på asiatiska språk efter bilder på söta Innovor.Inte cool som en Vespa eller fredagsmysig som en maxiscooter utan bara jäkligt egen!Måste provköra en men vet inte om jag törs...Lär bli helt såld.Är.Alldeles.Svettig! :-)
Haha.... Känner igen mig efter 37 år i sadeln på olika mc. Scannat allt om innova och funderar på om den passar i vardagsrummet åxå... :D
EvertOlen
Nybörjare
Nybörjare

Post by EvertOlen »

Pelle_Punk wrote:
Kapsyl wrote:

Jag funderade också på Hondas orginalbok men dom jag hittade var så dyra och oftast på tyska så jag köpte denna och det ångrar jag inte, allt man behöver veta finns ju med!
Allt från service punkterna till hur man renoverar startmotorn och det borde räcka till dom flesta tycker jag :)

Rekommenderar den verkligen!

Jag köpte min från England för 190 kr med frakt och det är ju helt okay..
Köpte min i höstas och använt den lite grann... Funkar hyfsat, men önskar mer foton. Nu är innovan lättskruvad (fast jag putsar helst) och boken var ändå ett bra stöd
Post Reply