Då var det dags att plocka isär inför lackering.
Byggde om en lageravdragare från BT till en avdragare för nedre lagerbanan/dammskyddet på styrstången.
Det gick inte att dra av enbart med den, men den var bra att knacka på med en hammare. Lättare att komma åt utan att slå i framskärmen
(Sorry för den kassa skärpan.. ) Bättring utlovas!
-Bytte från Bajaj till ett annat 12 V Conversion från SIP...Funkade mycket bättre!
-Färdigtrimmad
-Provkörningsdags
De bilderna finns på andra trådar men nu samlade på ett ställe
Detta skall bli kul att följa, skall själv snart börja med min Touring -57, skall bara avsluta lite annat först.
Slugt drag att göra motorn klar och provkörd innan du plockar ned den för lack, det skall nog jag med göra.
Berätta gärna varför du skall lacka om den, den ser ju skitfin ut nu.
Mvh// Sigge
Ja, det var skönt att göra så med motorn. Det uppstod en del problem som det känns bra att jag har löst redan nu. Bl.a tändningen och kopplingen
Vad gäller färgen så tycker jag helt enkelt att det är fel kulör Skum blå färg tycker jag. Blir nog bra med vit
Plockade i sär "framvagnen" Hittills har alla skruvar och muttrar varit lätta att lossa.."peppar, peppar"
Provmonterade också bensköldslisten, passade så där. Blir nog till att kapa lite på fotlisterna. Skulle tro att det är bättre än att såga i listen. Fick också till en lösning på belysningen till hastighetsmätaren Observera kontaktblecken som sitter an mot lampan. Finns mycket man kan använda pås-klämmor till. Det svarta är packningssilikon från BT. Lampan är en 12v 5w. Fick fila upp för att den skulle passa.
Attachments
Hastighetsmätarbelysning.jpg (146.29 KiB) Viewed 18695 times
Plockat bort det mesta på ramen. Funderar på hur ( eller om ) man tar bort märket fram på benskölden.? Nån som har ett tips
Jag lyckades också dra bort vajerhöljet till kopplingsvajern (nästan) ska den gå i röret (svart pil) som löper i tunneln tillsammans med växelvajrarna, den gör det när jag kollar uppifrån styret,
Och, vad fyller de två skruvarna på ramen för funktion månntro?
Många frågor
Tillbaka från fjällen och lite "Telis-åkning"
Slipat och fixat inför lackning. Blir nog till att svetsa en spricka på benskölden i helgen. Har också (äntligen) köpt färg.
Jävligt spännande att se hur kulören blir
Tackar!
Ja, jag tänker lacka själv. Under stor vånda
Det blir med kompressor och spruta ( Från BT)
Jag har valt en ljusblå färg 1020 R80B . Inte billack dock utan industrifärg. Bättre pris
Tycker nästan att åka Vespa hör ihop med Freeheel!
Då var lackjobbet färdigt Rätt så nöjd... Blev några rinningar och lite "apelsinskalsyta" på andra ställen men i stort är jag som sagt nöjd!
Och nu börjar det roligaste! Att montera tillbaka delarna plus en del nytt smått och gott