Innovaförare spekulerar eller något....
Re: Innovaförare spekulerar eller något....
Dubbar killarna på ddp.nu den storleken på däck man vill ha kanske?
Återkommer då jag håller på att få fram ett bra däck. Men, ring gärna dem du oxå. Om de nu ändå ska ta hem däck. Jo, de dubbar allt. Siktar på 2.75 eller 2.50. Just nu kanske dessa däck http://www.duells.se/katalog/Catalogue. ... p=1&t=Info" onclick="window.open(this.href);return false; SR241 eller SR303
Återkommer då jag håller på att få fram ett bra däck. Men, ring gärna dem du oxå. Om de nu ändå ska ta hem däck. Jo, de dubbar allt. Siktar på 2.75 eller 2.50. Just nu kanske dessa däck http://www.duells.se/katalog/Catalogue. ... p=1&t=Info" onclick="window.open(this.href);return false; SR241 eller SR303
Hej, det var precis den info jag behövde. Tackar och bockarsvenb wrote: 1. Har kört på Maxxis och Michelin, ex denna http://www.motoaction.se/mx/d%C3%A4ck/d ... y-duty-jax" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Xenon, köpte detta http://www.oljebaren.se/xenon/kit-motor ... lim-35w-h6" onclick="window.open(this.href);return false; körde bara på halvljus då ljusbilden på helljus inte var någon höjdare. BA20D anpassat, finns säkert flera på marknaden.
3. Korgen, gick in på den lokala Thaibutiken och fick henne att be en kusin som skulle hälsa på att köpa en. Annars kanske detta fungerar http://www.bikerzbits.com/honda/honda-i ... acks-bags/" onclick="window.open(this.href);return false; googla på "basket honda innova". Kanske kan finnas här oxå. http://www.mototsitinis.gr/shop/index.php/cPath/27" onclick="window.open(this.href);return false;
4. Kör på foliehandtag. Max 15w annars har ni inget batteri kvar.... http://www.24mx.se/snoskoter/p/handtags ... mare/s880/" onclick="window.open(this.href);return false; finns även på ebay.co.uk för 40 kr inkl frakt från Hogkong.
Hoppas detta räcker. Annars får jag förtydliga mig.
//Mile
Pratade med Peter på ddb.nu precis.
Han fixar dubbade 2.50 17 för 1280kr plus frakt. Detta är både fram och bak. Helt Ok pris tycker jag.
Han fixar dubbade 2.50 17 för 1280kr plus frakt. Detta är både fram och bak. Helt Ok pris tycker jag.
dags för mängdrabatt!
Intressanta inlägg här om däck. Jag äger två st ANF 125 och det börjar bli dags för däck på en av dessa. Tänkte mig något bättre än originalen som passar grus bra. Tyvärr inte ofta jag tittar in på denna sida då jag skriver om mina upplevelser om hojarna på FB.
Men som sagt jag får kolla in lite oftare.
Kanske jag som inte vet så mycket men vad är FB?EvertOlen wrote:Intressanta inlägg här om däck. Jag äger två st ANF 125 och det börjar bli dags för däck på en av dessa. Tänkte mig något bättre än originalen som passar grus bra. Tyvärr inte ofta jag tittar in på denna sida då jag skriver om mina upplevelser om hojarna på FB.
FaceBook
har: Honda Innova 125i (0,16/mil), Honda Jazz (NSS 250 A)
haft: Peugeot Looxor 100cc, Kymco Grand Dink 125, Viarelli 250, Kymco Xciting 250 AFI, Kymco Downtown 300i ABS
haft: Peugeot Looxor 100cc, Kymco Grand Dink 125, Viarelli 250, Kymco Xciting 250 AFI, Kymco Downtown 300i ABS
wY, intressant med din förbrukning. Hur kör du? Jag har ca 25 km till jobbet varav ca 8 km grusväg. Kommer inte under 0.22. Ligger väl runt 70-80 på mätaren hela tiden. Att min gamla förgasarversion skulle dra detta är OK, men nu när den gått i graven och jag kör en insprutad så borde den vara lägre. Eller? Bara otur med mitt exemplar?
Ja, förbrukningen är bra eller det snålaste man kan köra. Tittar man vidare på spritmonitor.de och snålast över alla kategorier så är det sida upp och sida ner med Innovor.
Tar man en småbil med dess vikt, motorvolym, effekt och lägger till transportkapacitet (4 pers) och skalar ner till en lätt mc som våra, då borde det bli ännu mycket lägre förbrukning.
Nå, hur kör jag? Sakta är nog nyckeln. Delvis för sakta för optimal förbrukning skulle jag tro. Det är 30- och 50-gator. 70 på kringfartsleder. Krypkörning i köer eller mellan köerna. Hamnar jag eller tråcklar mig fram till pole position vid rödljus så blir det nåt åt fullgas-acc-hållet så jag går fri från ev. irritation från de jag trängt mig förbi. Kostar säkert bensin.
Är det kraftig motvind eller byar så känns det ju att det bromsar rejält och helt naturligt kanske jag inte ens håller skyltade 70 och omvänt kan det bli uppåt 75, kanske t.o.m. 80 när det går lätt. Nästan aldrig mer.
185 lång, smal, men med fullt skyddsställ (alltid) blir det vindfång ändå. 70kg "tomvikt". Integralhjälm (om det nu spelar nån roll för luftmotståndet)
Jag kör sällan ryckigt. Låter det flyta på. Motorbromsar. (Kanske stänger insprutningen av vid motorbroms precis som på bilar?) Växlingarna ska vara sömlösa, såväl upp som ner, men det är ju inte precis alltid som det lyckas
Nästan uteslutande jobbpendling, 23km enkel. Undantagsvis är det kortare eller något längre turer.
Det finns ju en intressant moddad Innova där på spritmonitor.de Evomotos hemsida
Liggande förare, kåpor och drevad. Han kör på 0,11. Luftmotstånd (och därmed fart) kostar.
Tar man en småbil med dess vikt, motorvolym, effekt och lägger till transportkapacitet (4 pers) och skalar ner till en lätt mc som våra, då borde det bli ännu mycket lägre förbrukning.
Nå, hur kör jag? Sakta är nog nyckeln. Delvis för sakta för optimal förbrukning skulle jag tro. Det är 30- och 50-gator. 70 på kringfartsleder. Krypkörning i köer eller mellan köerna. Hamnar jag eller tråcklar mig fram till pole position vid rödljus så blir det nåt åt fullgas-acc-hållet så jag går fri från ev. irritation från de jag trängt mig förbi. Kostar säkert bensin.
Är det kraftig motvind eller byar så känns det ju att det bromsar rejält och helt naturligt kanske jag inte ens håller skyltade 70 och omvänt kan det bli uppåt 75, kanske t.o.m. 80 när det går lätt. Nästan aldrig mer.
185 lång, smal, men med fullt skyddsställ (alltid) blir det vindfång ändå. 70kg "tomvikt". Integralhjälm (om det nu spelar nån roll för luftmotståndet)
Jag kör sällan ryckigt. Låter det flyta på. Motorbromsar. (Kanske stänger insprutningen av vid motorbroms precis som på bilar?) Växlingarna ska vara sömlösa, såväl upp som ner, men det är ju inte precis alltid som det lyckas

Nästan uteslutande jobbpendling, 23km enkel. Undantagsvis är det kortare eller något längre turer.
Det finns ju en intressant moddad Innova där på spritmonitor.de Evomotos hemsida
Liggande förare, kåpor och drevad. Han kör på 0,11. Luftmotstånd (och därmed fart) kostar.
har: Honda Innova 125i (0,16/mil), Honda Jazz (NSS 250 A)
Lite skillnad mot min körning då. Jag har 7 mil t/r till jobbet. Kör på E6:an och håller fullgas nästan hela sträckan på 7 mil. Ligger jag själv på vägen utan nåt sug från lastbil så ligger jag på ca 0,23lit/mil. 45 liters toppbox och ganska mycket vindfång pga de kläder jag använder.
0.22 med fullgas är normalt. Min -10 drar runt 0,16 och -04 ett par centiliter mer. Min förra -07 lyckades jag pressa ned till 0.138. Men vitsen är väl att den i grunden drar så lite vilket för även "bus"körning kul
Köpte rutan jag nämnt tidigare
http://www.motobike-parts24.de/product_ ... 21pddiano4
och jag är nöjd med den med ett undantag. Ströljus fråm strålkastaren lyser upp "insidan" av rutan och kommer in i rutan genom kanten så att sidorna och toppen "glöder" i mörkret och försämrar mörkerseendet, Inget som inte går att fixa dock, en enkel avskärmning löser nog problemet.
Hur är PUIG rutan, har den samma problem?
och jag är nöjd med den med ett undantag. Ströljus fråm strålkastaren lyser upp "insidan" av rutan och kommer in i rutan genom kanten så att sidorna och toppen "glöder" i mörkret och försämrar mörkerseendet, Inget som inte går att fixa dock, en enkel avskärmning löser nog problemet.
Nej, det tycker jag inte att man upplever. Jag har iofs knappt kört den sen jag köpte rutan, men jag testade lite hektiskt några gånger för att testa luftmotstånd m.m. och upplevde inte att ljuset reflekterades över huvud taget i eller genom rutan.Kapsyl wrote:Köpte rutan jag nämnt tidigare
/putte
Honda ANF 125 Innova -08
BMW F 650 GS -10
BMW F 650 GS -10
-
- Entusiast
Innovagänget! Kolla in Cannonball 2013, vi kör 2 klasser, 1 för klassiska scootrar och 1 för moderna typ Vespa GTS och Innova etc!
Snacka ihop er och kom och raca! Se mer info på scooterklubben.com/kalendariet!
Snacka ihop er och kom och raca! Se mer info på scooterklubben.com/kalendariet!
------------
Vespa Sprint 200 -66
Lambretta Li 150 -60
Vespa GL 200 -62 (såld)
Vespa V 70 R - 75 (såld)
Vespa PX 200 -85 x 2 (sålda)
Vespa Primavera -68 (såld)
Vespa Sprint 200 -66
Lambretta Li 150 -60
Vespa GL 200 -62 (såld)
Vespa V 70 R - 75 (såld)
Vespa PX 200 -85 x 2 (sålda)
Vespa Primavera -68 (såld)
Nån som kör vintertid med sin innova?
Bor i Malmö och är det bara väglag att köra så visst. Gummistövlar är dock ett måste har jag märkt för vatten och skit drar upp över fötterna. Man kanske skulle se om det gick att fixa tll ett par vinterspoilers för det 

-
- Dekaltrimmare
Hej på er!
Ja då var man äntligen ägare till en Innova, känns riktigt bra!
Längtar tills det blir bättre väder så jag kan lufta den
Tänkte lägga upp ett par bilder när den har fått lite puts..
Tänkte klämma in en fråga för er Innova veteraner och det är att på den jag köpte så sitter det en kopparbricka på en av topplocks bultarna
medans de tre andra är i stål som det ser ut som, skall det sitta en sådan där på bara EN av bultarna eller har dom varit och skruvat på motorn tro?

Tänkte klämma in en fråga för er Innova veteraner och det är att på den jag köpte så sitter det en kopparbricka på en av topplocks bultarna
medans de tre andra är i stål som det ser ut som, skall det sitta en sådan där på bara EN av bultarna eller har dom varit och skruvat på motorn tro?
-
- Dekaltrimmare
Citerar och rättar mig själv:Pelle_Punk wrote:Hej på er!
Kom på varför det sitter en kopparbricka på en av bultarna....
Det skall sitta en koppartätning på en av Topplocksbultarna, förmodligen för att det går en smörjkanal i bulthålet.
Härligt med en till Innovaägare. Nu lärde jag mig detta med varför det sitter en kopparbricka där. Alltid kul att lära sig nåt nytt. Lägg gärna upp bilder på ditt nya sällskap.
-
- Dekaltrimmare
Kunskap är en lätt bördaPBerggren wrote:Härligt med en till Innovaägare. Nu lärde jag mig detta med varför det sitter en kopparbricka där. Alltid kul att lära sig nåt nytt. Lägg gärna upp bilder på ditt nya sällskap.

Bilder kommer.
-
- Dekaltrimmare
Grattis till ditt nyförvärv. Jag har åkt innova i 10 år snart och kan inte tänka mig något bättre.
Just nu är en av maskinerna nedskruvad för service men så fort det blir barmars ska den ut.
Just nu är en av maskinerna nedskruvad för service men så fort det blir barmars ska den ut.
Pelle_Punk. Välkommen in i gemenskapen. Den ser fin ut din Innova. Jag har samma färg men en annan pakethållare än du har. Har aldrig gillat den hållaren som du har eftersom jag tycker den passar dåligt med Innovans mjuka linjer, men när jag tittar på dina bilden inser jag att din box sitter mycket längre bak än min och då fattar jag plötsligt fördelen. När jag har min 12-åring bak på min Innova blir det trångt, men det beror på att boxen sitter betydligt längre fram.

/putte

/putte
Honda ANF 125 Innova -08
BMW F 650 GS -10
BMW F 650 GS -10
-
- Dekaltrimmare
Tackar!EvertOlen wrote:Grattis till ditt nyförvärv. Jag har åkt innova i 10 år snart och kan inte tänka mig något bättre.
Är det en helrenovering du skall göra eller bara visa lite ömhet?

-
- Dekaltrimmare
Tackar tackar, dito får jag säga!puttepj wrote:Pelle_Punk. Välkommen in i gemenskapen. Den ser fin ut din Innova. Jag har samma färg men en annan pakethållare än du har. Har aldrig gillat den hållaren som du har eftersom jag tycker den passar dåligt med Innovans mjuka linjer, men när jag tittar på dina bilden inser jag att din box sitter mycket längre bak än min och då fattar jag plötsligt fördelen. När jag har min 12-åring bak på min Innova blir det trångt, men det beror på att boxen sitter betydligt längre fram.
/putte
Trevlig färgkombo helt klart, den blå tycker jag är fin men hittade ingen.
Jag tycker också att min hållare är lite ful faktiskt och skulle hellre haft en sådan som du har eftersom jag inte planerar någon skjutsning, är det Givi du har också?
Det är säkert så att den jag har passar bättre för skjutsning helt klart, min har t.o.m ett mjukt ryggstöd monterat.