Hej, Jag behöver trimma frambromsen på min Lambretta som nu har en original inboarddisk som defenitivt inte motsvarar vridet i motorn... Någon som har erfarenhet av hydraulkonvertering? Hydraulcylinder på inboarddisk? Eller traditionell outboarddisk? Remote mastercylinder? Eller mastercylinder på styret? Ska köpas i veckan. Kom med rekommendationer! (jag skiter i om det ser original ut eller inte. Bara det är snyggt och funkar).
Hils
Jesper
Hydraulkonvertering
Re: Hydraulkonvertering
Hej. Någon som kan rekommendera hydrauliskt bromsok/caliper på outboarddisc? Finns två att välja mellan: Nissin eller Piaggio/Grimeca.
Utifrån min egen erfarenhet:
På Lambrettan, hydraulisk skivbroms från Scootrs, med Nissin-ok (eu Honda.delar). Grymt effektivt, bra progressivitet, skön känsla.
På Vespan, originalskivbroms från Piaggio. Hälften så stora klotsar, sämre progressivitet, sämre känsla.
Så utifrån detta säger jag Nissin.
/jens
På Lambrettan, hydraulisk skivbroms från Scootrs, med Nissin-ok (eu Honda.delar). Grymt effektivt, bra progressivitet, skön känsla.
På Vespan, originalskivbroms från Piaggio. Hälften så stora klotsar, sämre progressivitet, sämre känsla.
Så utifrån detta säger jag Nissin.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
1000 tack för rådet! Då blir det Nissin. J