Eftersom det är lite snack om alu polinin så tänkte jag att nån skulle kunna vara intresserad av några bilder på motorbygget jag gjorde tidigare i vintras.
Jag ville köra longstroke, men pga L-ringarna som polini bjuder på i kittet så är det inte riktigt ideal porttidsmässigt. Man kan inte använda en packing mellan cylle och topp eftersom övre ringen trycks ut ur loppet i tdc. Och om man lägger 1.5mm under cyllen så får man spolportarna på 130 grader, som inte riktigt är ideal för en sköön landsvägsmaskin.
Därför valde jag att gå polossi vägen, polini cylle med malossi kolv. A kolven passa perfekt i A cylindern.
Häller på och byter lagren i framsvingen nu, men troligen blir det en runda på helgen, rapport följer. Dynokväll inbokad 8.6, så efter det blir det siffror. Målet har varit en maskin som sitter lugnt i 100km/h med en förbrukning på 5l/100km.
De resterande komponenterna och specsen ser ut som följande
124/176
insugsduration 186
BGM pro 60mm vev
ovaliserad si24
avgasport breddad till 65% av borrning( jag blev tvungen att lyfta på den en aning för att få upp durationen)
MMW topp, med extra stroken in svarvad. med andra ord 2.7mm -->1.2mm squish
Sip Road
En massa bilder som jag redan lagt upp på andra forum.























