Ok, Jag bor i Kristinehamn. Så om kunnig person bor långt bort kan jag skicka eller köra dit blocket. Har också kollat på ScooterHelp.
Hade tänk mej lite smygtrim så som 24mm förgasare med tillhörade REED ventilsinsug samt någon bra/"rolig" effektljuddämpare.
Skall även skruva på ett cylinderkit = gjutjärnscylinder och alutopp ca 130-135cc.
Någon som vet, Pollini eller Malossi kit ???
Chrocko wrote:Någon som har erfarenhet av SIP´s Polini dual intake Cylinder och passande "vev" ??
( ít´s a Cylinder djungle out there : )
Tacksam för svar : )
Mvh christer(snabelA)sverige.nu
Hurdan vill du att scootern skall vara?
Vad skall du använda den till?
Polini di är lite jobbig att få att fungera bra, insuget är lite jobbigt att få tätt.
En bra allround cylinder är vanliga polini130.
Men som du sa, det är en djungel. Men destu roligare.
Ja, du Primmy73, det var svårt att få insuget tätt till min dual intake cylinder.
Mycke skimsande med olika packninga och planslipning för att få till rätt vinkel.
Tillverkade också en "provtryckningsgrej" den var mycket bra att ha för att kolla tätheten.
Tryckluft ca. 1bar in i insuget, kolven går upp i topp. Man kan höra att det pyser lätt ut i utplåset.
Sen sprutade jag fönsterputs med sprayflaska på bla insuget för att se om det var tätt.
Varför fönsterputs. Jo, det är flyktigare än vatten och bubblar lättare vi små lackage.