Jajamen. Inte exakt detta, men handskfacket på min Rally 180 (i avataren) liknade detta mycket. Den här Vespan har säkert rötter hos någon som varit aktiv i Vespa Club Sverige
Exakt vad vilken knapp har använts för här vet jag inte. Dock, den vita knappen längst till vänster kommer från en VW och har använts för att aktivera kompressorhorn. På VW användes den för vindrutetorkare och -spolare (som drevs med hjälp av trycket i reservhjulet).
På Vespa kopplade man kompressorhornen till reservhjulet, istället för elektrisk kompressor, och kunde tuta så länge man hade tryck i reservhjulet. Detta var den ena varianten av knapp, den andra var en grövre som man monterade på "tunneln" på fotbrädan och som manövrerades med foten. Nackdelen med båda var att de så småningom började läcka så att reservhjulet mer eller mindre snabbt tömdes.
I övrigt kan jag bara gissa. Extraljus, troligt. Kartbrädebeslysning för nattorientering, kanske. Och säkert fler funktioner som bara den som monterade det hela vet om ...
/jens