SSK framtid och nerläggning av Scooteristen

Post Reply
SoulBoy
Lärling
Lärling

Re: SSK framtid och nerläggning av Scooteristen

Post by SoulBoy »

victor wrote:
SoulBoy wrote:
Ja men så är du ju inte med heller. Förstår inte varför du hänger upp dig på allt det här?
Det är en öppen fråga på ett forum som jag deltar i och eftersom jag anser jag har en hel del bra förslag på hur en klubb som är mer attraktiv att delta i skulle kunna fungera har jag valt att anstränga mig för att dela mina åsikter och förslag med frågeställaren (som inte längre verkar vara verksam i tråden).

Dock verkar det inte speciellt uppskattat och tills nu har jag nog inte fått en enda positiv eller uppmuntrande kommentar så det är väl bättre att jag lämnar det därhän, så status quo kan bevaras ;)
Jag förstår bara inte hur din ansträngning inte kan gå längre? Att gå med i klubben och jobba aktivt för det du tycker. Jag skulle ärligt ta dig på större allvar då, åsikter förblir annars då bara just åsikter.

/r.
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

SoulBoy wrote:
Jag förstår bara inte hur din ansträngning inte kan gå längre? Att gå med i klubben och jobba aktivt för det du tycker. Jag skulle ärligt ta dig på större allvar då, åsikter förblir annars då bara just åsikter.

/r.
Mmmm, så bara för att jag inte är medlem kan du inte ta mina förslag "på allvar"?

Du kanske missade det men jag bor inte längre i Sverige.
SoulBoy
Lärling
Lärling

Post by SoulBoy »

"på större allvar". Ja just för att du inte är medlem. Det är faktiskt så en förening fungerar.
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Du borde ju snarare ta dem på "större allvar" eftersom jag ju är en av de potentiella nya medlemmar klubben så desperat är i behov av ;)
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

victor wrote:Du borde ju snarare ta dem på "större allvar" eftersom jag ju är en av de potentiella nya medlemmar klubben så desperat är i behov av ;)
Ingen har väl påstått att klubben är i desperat behov av nya medlemmar, men en redaktör vore OK.

Dina jämförelser med vapenlobbyn i USA o deras förmåga att påverka med SSK är på gränsen till hyperkorkat. Att knappt 1000 scooterister skulle kunna påverka trafikverket är bara löjligt att tro.

@ Loose lips: för att det går, kunde jag välja ett roligare typsnitt gjorde jag det också.
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Det är möjligt men allt hänger samman - för få medlemmar för att bli tagen på allvar och för få för att kunna påverka.

Å andra sidan bestäms parkeringsregler lokalt så 1000 medlemmar som skrivit under på ett upprop som sänds till relevanta kommuner kan å andra sidan tas på stort allvar.

Speciellt om det görs tillsammans med ducatiklubben, klassikerklubben, hondaklubben och så vidare.

Denna deterministiska, uppgivna, världsåskådan leder ju ingen vart, ju.
mamba
Entusiast
Entusiast

Post by mamba »

victor wrote:...Speciellt om det görs tillsammans med ducatiklubben, klassikerklubben, hondaklubben och så vidare.
Är du på deras forum och påverkar också?
tysken
Lärling
Lärling

Post by tysken »

Magnus...du måste vara forumets "Henny Youngman"...aka. "The king of oneliners"... :-)

Me like!
"Blech und Freude Rollerjungen"
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

När man ser hur mina trots allt väldigt försynta, genomtänkta och artiga förslag till förändringar å det bättre behandlas av de insatta är det inte så konstigt att inte fler vill vara med och hjälpa till...

Vill man inte ha några svar bör man inte ställa frågan. Hade det stått att mina synpunkter inte var välkomna eftersom jag inte längre är medlem i inlägget som startade tråden hade jag heller inte lagt någon tid på att erbjuda mina ideer.

Förstår inte alls vad jag gjort fel men jag antar att det beror på att jag är, eller beter mig, "hyperkorkat på gränsen till löjligt"...
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Det är inte fel på dina förslag, men de är alla utformade att passa en organisation med en betydligt större medlemsskara. 50'000 till 100'000 medlemmar med fast anställda styrelsemedlemmar, advokater o tjänstemän och ett fett bankkonto.

SSK har bara nåt dussin scoooterister i den aktiva KÄRNAN, dessa gör sitt bästa för att klämma in frivilliga timmar för att hålla SSK igång, att hitta på nya arbetsuppgifter till dessa hjältar är knappast aktuellt. De skall även ha tid att hålla sina gamla tvåtaktare på vägen, vilket gör deras tid till en lyxvara...
:mrgreen:
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

okey...
jag ansluter mig till den uppsluppna skara som trängs för att söka ämbetet som redaktör slash layoutare för tidskriften "Scooteristen"
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Ta det lugnt med de färgade texterna dock; det finns inga gränser i InDesign vad gäller texttransformeringar....
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

fritte wrote:okey...
jag ansluter mig till den uppsluppna skara som trängs för att söka ämbetet som redaktör slash layoutare för tidskriften "Scooteristen"
pga utebliven reaktion drar jag tillbaka min ansökan.
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Post by Micool1972 »

fritte wrote:
Vad kul att du söker till tjänsterna. Det är inte säkert du behöver ta bägge tjänsterna (eller snarare, jag rekommenderar inte att ta bägge)
För att det ska gå nått sånär rätt till så skicka in ett "officiellt" erbjudande av dina tjänster till scooteristen@scooterklubben.com
Även om jag har noterat ditt intresse här och nu (så även att du hunnit dra tillbaka det. Men vet inte om du verkligen menar det för att Scooteristen inte hunnit svara dej mitt i juletidens förberedande, firande och däsande)
Vilketsom, är du seriöst intresserad så skicka bara ett mail och säg att du kan tänka dej jobba med scooteristen.

Mvh Michaele "Chefredaktören" Lagercrantz
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Strålande, det var en fin julklapp till alla scooterister!
/H
Hur svårt kan det va?
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

fritte wrote:
+1 :D
Vespoholic
Entusiast
Entusiast

Post by Vespoholic »

Victor vill verkligen att Scooteristen går i graven?

Eller missförstod jag någonting?

Kanske +1 gällde frittes engagemang och uppenbara vilja men han klickade fel?

//Johan

(snyltande utlänning)
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

har efter Micools inlägg mailat scooteristen på hans inrådan, nu återstår att väääänta..... :mrgreen:
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Post by Micool1972 »

fritte wrote:har efter Micools inlägg mailat scooteristen på hans inrådan, nu återstår att väääänta..... :mrgreen:
Den har kommit fram och ska upp för behandling. Men det lär nog inte ske förrän efter nyår.
Men den är inne och stämplad som "high priority"
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Nu när det verkar lovande för Scooteristens framtid tänkte jag vi kan hjälpa den blivande redaktören med lite artiklar. Så i all välmening och med glimten i ögat har jag hittat på lite artikelideer för alla som har engagerat sig i frågan i denna tråd:

Loose Lips City Punk – bjuder på några anektoder från Cannonball 2013 ”behind the scenes”

primavera133 – gör en låtlista på de 5 bästa låtarna att meka scooter till

mamba – gör ett musikreportage om en eller ett par svängiga singlar som står i hans skivback.

Rallycalle – bjuder på en illustration, kanske till mambas artikel?

wanten – skriver om hur det var att sätta på ett ”bolt-on” trim och hur känslan blev efter

victor – skriver om hur livet är som Scooter Boy i London. Eller kanske tipps om butiker och platser för den scooterinstreserade londonresenären att besöka ?

K650 – bjuder på ett resereportage från Tysklandsturen. Jag ser framför mig bilden på en vällastad Skipper utanför Calles

BooDaa – rapporterar från Cannonball

SoulBoy och sxCutdown – ritar en seriestrip som handlar om äventyret att bestycka en trimma Lambretta.

jencla – eftersom du har skrivit så många artiklar tänkte jag att en utmaning kunde vara på plats: En artikel om Japanska custom maxiscootrar vore spännande att läsa.

patrikgrann och Captain Slow – skriver tillsammans om sidovagn på scooter. Vad man kan välja på, hur man sätter på den och hur det är att köra.

vespaco – provkör och testar någon modern och fräsig scooter, kanske bränslesnåla Honda PCX 125

Peter Sundfeldt – får göra något konstnärligt för att vila skrivmaskinsfingrarna. Kan det bli ett collage som limmats med Rx lim, potatistryck eller en omslagsbild gjort i vaxbatik?

JBL – skriver om hur man navigerar regelverket för att importera en scooter från utanför EU.

Ola Lång – gräver i lådan bland instamaticnegativ och bjuder på några glada bilder från 80-talet

H12 – berättar hur det var på Vespa World Days 2013 i Hasselt Belgium

il dude – vågar vi hoppas på ett vykort från Arezzo i Toscana?

Pipen7 – behöver nog inget tipps för visst finns det redan en ide när ”..och personligen kommer jag att skärpa mig och fatta penna och block” skrevs?

Magg – bjudet såklart på en Norgehistoria, vi vet ju inget om vad som händer där borta mellan fjälltoppar och oljeplattformar.

tysken – testar någonting som tex en hjälm, handskar, olja, pollervax

johansjogren – fotar och skriver några rader om scooterpremiären (eller annat evenmang) i Göteborg.

Vespalun – skriver om hur det är att åka riktigt långt på scooter. Antingen praktiska tipps eller kanske en filosofiks betraktelse.

Duderino – smallframe trimning är ju alltid kul att läsa om.

colsson – kanske kan svänga förbi hemma hos firman Soulscooter och göra ett litet reportage?

Vespoholic – här blir det väl även en exotisk artikel från något av våra grannländer

topps – skriver en notis om en medlem och hens scooter.

Micool1972 – slipper skriva ett enda reportage tycker jag.

Fritte – ja du behöver bara bestämma vad som skall vara med i vilket nummer och i vilken ordning.
Hur svårt kan det va?
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Post by Micool1972 »

.....efter att ha gjort några nr så kan jag säga att lever alla nämnda upp till detta så har vi MINST ett års Scooteristen avklarat!

Mvh En SNART före detta Chefredaktör.
wanten
Administrator
Administrator

Post by wanten »

Svinbra!
Men min punkt är väl redan avhandlad i ett tidigare nummer?

@Topps: Tack för lånet av bensinkransnyckeln! Det funkade utmärkt och du ska få tillbaka den så snart jag ska ut och köra scooter!
colsson
Lärling
Lärling

Post by colsson »

Soulscooter har en märklig hemsida.. VAR finns S.S ??
/ Christian
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

wanten wrote:Svinbra!
Men min punkt är väl redan avhandlad i ett tidigare nummer?

@Topps: Tack för lånet av bensinkransnyckeln! Det funkade utmärkt och du ska få tillbaka den så snart jag ska ut och köra scooter!
Oups, då får vi hitta på något annat :)
Hur svårt kan det va?
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

colsson wrote:Soulscooter har en märklig hemsida.. VAR finns S.S ??
Vi får efterforska lite och höras på PM men jag tror det finns rötter i de södra regionerna av Sverige.
Hur svårt kan det va?
Post Reply