Vespa World Days 2013, Hasselt Belgium

Annonsera och diskutera träffar i Norden eller övriga världen här.
Post Reply
H12
Nybörjare
Nybörjare

Post by H12 »

Då va man igång med planering och bokning för sommarens VWD13, som vanligt kommer Sthlm ha den största Svenska representationen i Hasselt.

God Grön och Vit Jul
Bloggar å rullar på "På rull med Bajen Vespan" 300 å Bajen Bucklan PX
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Re: Vespa World Days 2013, Hasselt Belgium

Post by vespaco »

När vi kolladeför ett par dagar sedan var det bara två från Sverige som var anmälda? Och deltagarräkningen hade ändrats till hur många som ännu ryms med.

Vi hade ett litet kaos här innan vi äntligen fick möjlighet att anmäla deltagare från Finland. Ändrade mailadresser gick inte fram, förra året kunde vi inte delta pga detta. Efter hård kamp gick informationen äntligen fram... Funderade redan att jag anmäler oss via er! :-)
H12
Nybörjare
Nybörjare

Post by H12 »

kolla med Presidenten, så kanske han kan fixa detta ( president@scooterklubben.com ) det gick väldigt smidigt för oss i år iallafall. platserna verkar försvinna fort nu...
H12
Nybörjare
Nybörjare

Post by H12 »

ALL TICKETS FOR THE VWD2013 ARE SOLD OUT
In a few weeks we will be offering a litmited number of "limited entry" tickets.

Verkar som om vi iaf blir minst 3 st fr Sverige, med klar tyngdpunkt på Stockholm...
tysken
Lärling
Lärling

Post by tysken »

...du få hålla flaggan högt! Vi ser framemot en liten reseberättelse i bild & text till nästa scooteristen!! Kör försiktig !!!

/T
"Blech und Freude Rollerjungen"
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Bara tre stycken? Jag trodde att minst halva klubben skulle komma med! Speciellt alla skoterister från Skåne, som ju skulle ha kort väg jämfört med Stockholmarna.
H12
Nybörjare
Nybörjare

Post by H12 »

Tydligen så blev vi till slut 4st som deltar men alla andra som har vägarna förbi får lösa dagpass eller helt enkelt falla in på rideoutsen.
674 B
398 DE
332 IT
136 NL
136 GB
112 FR
68 CH
30 PT
36 AT
20 LU
17 NO
13 FI
9 RU
6 HR
6 KO
5 GR
4 IE
4 SE
4 US
2 ES
1 MK
tysken
Lärling
Lärling

Post by tysken »

Intressant läsning....!!

4 ifrån Sverige, 14 ifrån Finland och 17 ! ifrån Norge.....

just det och inga danskar ?!

Vad hände med de svenska Scooteristerna? Det kanske är EuroLambrettan i vackra Provence som lät mer lockande än regninga Belgien?

..nästa år blir det bättre uppslutning ryktas det -> EuroVespa i Bella Italia!
"Blech und Freude Rollerjungen"
H12
Nybörjare
Nybörjare

Post by H12 »

Vet inte om EuroLambretta men det e säkert mer en mods grej medans VWD e en salig mix som kanske inte tilltalar den svenska scenen som mer verkar bestå av mods å meckar, de vanliga touringfolket som bara kör har inte hittat hit till SSK än.

VWD-14 lär bli grymt trevligt å garanterat härlig tripp dit, VWD är ett enkelt sätt att hitta på ett nytt resemål å få lite konstiga klistermärken.

Tror att vi var 5 i London.

Allt handlar ju om resan till å från...
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Till och från gott öl och härlig choklad! :-)
mamba
Entusiast
Entusiast

Post by mamba »

Tja, huruvida Euro Lambretta skulle vara mer "modsgrej" än VWD vet jag inte. Jag har varit på ett VWD, det i Norge för ngt år sedan och jag tror faktiskt det var den sämsta träffen jag nånsin varit på. Javisst, det var som vanligt kul att träffa folk, men själva arrangemanget var ju inge vidare.

Jag har varit på typ 10 st. Euro Lambretta. Där är också en salig blandning människor, en del äldre som varit med sen tiden det begav sig och vi som blir allt äldre. Dock är det oftast riktigt bra fester och bra arrangemang med ride-outs, boende och käk. Grejen är väl i grunden att övriga länder ute i scooter-europa har nationella märkesklubbar och inget SSK, därför blir det mer fokus på Vespa eller Lambretta. I Sverige körs alla märken och umgås mer över gränserna än t.ex. i England. Dock är det väl ganska lämpligt att köra Vespa till VWD och Lambretta till Euro Lambretta.
Stian
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Stian »

Bra du ikke var i London mamba;) det fikk Gjøvik til å fremstå som scootertreffens mor og forbilde;)
Post Reply