Litteratur Bonnie Bajaj!

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
JanneHagnell
Lärling
Lärling

Litteratur Bonnie Bajaj!

Post by JanneHagnell »

Har letat som en liten :twisted: på internet efter litteratur om den helkultiga indienmoppen Bonnie Bajaj utan resultat! Har skaffat mig inte mindre än två stycken av dessa små underverk och det vore väldigt bra och trevligt med sprängskisser, elscheman, verkstadshandbok.... you name it! De tillverkades väl inte precis i limited editions så NÅGOT borde väl gå att hitta?? :/
BooDaa
Lärling
Lärling

Re: Litteratur Bonnie Bajaj!

Post by BooDaa »

Nu är jag ute på tunn is, men det är ju alltid kul att försöka hjälpa en scooterist i nöd.

Det blev inte många träffar på Bajaj Bonnie, men någon sökträff berättade att den heter Sunny utanför Sverige.
Man verkar vara tvungen att registrera sig för att få komma åt länken på adressen nedan. Min holländska är inget vidare och jag vet inget om huruvida siten är seriös, men jag tolkar texten som att manualen är engelsk.

http://www.retroclub.nl/instructieboekj ... anual.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ett hetare tips kan ju vara att kontakta tillverkaren och se om de har någon PDF att skicka dig.
http://www.bajajauto.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Lycka till!
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Generalagenten Indomotor (fanns här i Gbg) har lagt ner för länge sedan så där finns ingen hjälp att få. Men kanske någon mopedhandlare som varit med länge (typ Bloms här i Göteborg) har en pärm någonstans längst in i arkivet som du kan få kopiera? Jag skulle ringt runt och kollat lite.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
JanneHagnell
Lärling
Lärling

Post by JanneHagnell »

jencla wrote:Generalagenten Indomotor (fanns här i Gbg) har lagt ner för länge sedan så där finns ingen hjälp att få. Men kanske någon mopedhandlare som varit med länge (typ Bloms här i Göteborg) har en pärm någonstans längst in i arkivet som du kan få kopiera? Jag skulle ringt runt och kollat lite.
/jens
Bloms har bytt namn och sedan gått i kk. Deras grejer säljs på auktion på ps.nu
Där finns MYCKET för den hugade, auktionen går ut idag, vill jag minnas.

http://www.ps.nu/auktion/klovs-cykel-mo ... oteborg-3/" onclick="window.open(this.href);return false;
JanneHagnell
Lärling
Lärling

Post by JanneHagnell »

BooDaa wrote:Nu är jag ute på tunn is, men det är ju alltid kul att försöka hjälpa en scooterist i nöd.

Det blev inte många träffar på Bajaj Bonnie, men någon sökträff berättade att den heter Sunny utanför Sverige.
Man verkar vara tvungen att registrera sig för att få komma åt länken på adressen nedan. Min holländska är inget vidare och jag vet inget om huruvida siten är seriös, men jag tolkar texten som att manualen är engelsk.

http://www.retroclub.nl/instructieboekj ... anual.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ett hetare tips kan ju vara att kontakta tillverkaren och se om de har någon PDF att skicka dig.
http://www.bajajauto.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Lycka till!
Har reggat mig på sidan och den säger att det är skickat ett inloggningsmail - men det kommer inte... :x Så dålig är inte min holländska att jag har fattat fel, hoppas jag...
JanneHagnell
Lärling
Lärling

Post by JanneHagnell »

Suck, när jag äntligen kom in på den holländska siten var det förstås en mycket nya scooter som manualen var till... :|
JanneHagnell
Lärling
Lärling

Post by JanneHagnell »

Nyare, menar jag...
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Bloms i göteborg har väl lagt ner? Åtminstonde så gick hela rasket på auktion igår, to.m neonskylten med BLOMS på :-(
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Ola Lång wrote:Bloms i göteborg har väl lagt ner? Åtminstonde så gick hela rasket på auktion igår, to.m neonskylten med BLOMS på :-(
Trist, men jag tror det är precis på ett sådant ställe man kan finna den reparationshanbok Janne söker.
/jens
JanneHagnell
Lärling
Lärling

Post by JanneHagnell »

Sant men vad gör det när det finns forum som dessa! Nu är snart en verkstadshandbok på väg från Storbritannien, till det helt överkomliga priset av 34,99£! :mrgreen:
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Dessutom är det med lite tur så att motorn är hämtad från någon annan maskin. Bajaj bygger ju Vespa-kloner, med motorer som inte är identiska men dock mycket lika Piaggios motorer. Och de byggde en moped med motorn från Piaggio Ciao. Underlättar en hel del när du ska få tag på delar. Lycka till!
/jens
JanneHagnell
Lärling
Lärling

Post by JanneHagnell »

Ja, jag tror att en hel del av de delar som ändå finns att köpa hos både svenska och utländska siter inte finns där för att de säljer stort på Bajaj utan för att de egentligen är framtagna till en annan maskin.
Nu ska ju påpekas att boken jag jublar över egentligen är till mc:n Sunny, men det ska inte vara mycket som skiljer. 8)
Post Reply