Köpt Honda Innova

Här kan ni diskutera allt som rör s.k. "maxiscootrar"
Post Reply
berggren7
Drömmare
Drömmare

Köpt Honda Innova

Post by berggren7 »

Har kört sporthoj i 11 år och nu sadlat om till en Innova...
Kan inget annat än skratta. Så jäkla skönt att bara glida runt och titta. Hur nöjd som helst.
Och förbrukningen, ja herregud så billigt den går. Är en 09:a med 75 mil på mätarna och toppbox. Körde hem den igår från Varberg till Halmstad. 7 mil. 0.19 lit/mil drack den.

Fler som är nöjda med sin Innova här kanske?
GileraGP800
Nybörjare
Nybörjare

Re: Köpt Honda Innova

Post by GileraGP800 »

125cc Hondas är snålast i drift utan diskusion, hade en Kines "QuinQui" 150cc innan som var hyfsat snål den drog ca 0.20-0,22 /mil. Men bytte till lite mer CC för att kunna köra motorväg längre sträckor. Dock kostar det, Gileran drar 0.45-0.55 beroende på gasande.
Men stort välkommen till scooter gänget :mrgreen:
wY
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by wY »

berggren7 wrote:... Körde hem den igår från Varberg till Halmstad. 7 mil. 0.19 lit/mil drack den...
Köpte du den röda? Hade gärna köpt den för färgen men för långt bort (för mig).
Jo, snålt går den. Jag har avverkat c:a 500mil och ligger på: Image
Fortfarande nöjd?
har: Honda Innova 125i (0,16/mil), Honda Jazz (NSS 250 A)
haft: Peugeot Looxor 100cc, Kymco Grand Dink 125, Viarelli 250, Kymco Xciting 250 AFI, Kymco Downtown 300i ABS
PBerggren
Nybörjare
Nybörjare

Post by PBerggren »

Har missat att någon skrivit.
Jag köpte den röda precis som du säger. Den hade gått 70 mil då och nu har den gått ca 500 mil.
Tur att jag kör med integralhjälm. Sitter och ler hela tiden när jag kör. Senast idag blev det en 7 milarunda i 3 grader. Oxford värmeväst och värmehandtag gör susen. Stack iväg och köpte 5 liter tapetlim som placerades i min 45 liters topbox.
Är fruktansvärt nöjd med Innovan. Kan sitta länge och bara titta på den och drömma mig bort. Kanske är det något fel på mig, jag vet inte. Jag gillar den skarp iallafall.
Mvh Peter
Post Reply