Samtliga mina scootrar är när det begav sig på 60-talet nyköpta här i Göteborg.
En vet jag är inköpt på Chalmersgatan 31, den 4:e juni 1961, eftersom jag har originalkvittot kvar. Där låg en butik som sålde scootrar vid namn Terra Motor AB. Terra Motor verkar även ha funnits i Oslo, på adressen Stortingsgatan 10, då det på kvittot finns både den svenska och den norska adressen.
En annan av scootrarna är inköpt på antingen Andra Långgatan eller Tredje Långgatan - hos en J Blixt.
Herr Blixt som hade denna butik (eller kanske verkstad) ska tydligen vara en känd scooterhandlare här i Götet. Originalkvittot som jag har för denna scooter är daterat 20:e april 1968. Men det är tyvärr bara ett handskrivet kvittot ur ett traditionellt kvittensblock. Därmed står inte handlarens adress, butiksnamn eller dylikt utan bara säljarens namn som då är J Blixt.
Till min sak

Nutidshistoria, samhällskultur och den samtid våra scootrar härstammar från intresserar mig mycket!
Jag är därför intresserad av att få veta mer om dessa två scooterhandlare och självklart andra scooterbutiker här i Göteborg. Minns du någon "legendarisk" butik/verkstad? Har du hört folk berätta om någon eller har du själv när det begav sig handlat hos någon?
// Andreas