Scooterns dag 2006

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
Post Reply
mavio
Lärling
Lärling

Scooterns dag 2006

Post by mavio »

Tänkte delta i lördagens scooterevenemang tillsammans med ett par vänner. Hittade info om fikatältet och det känns tryggt men får inte något riktigt grepp om resten. Genom stan och sedan värtan för fika och tävling? Vilka kommer och vad händer sedan? Någon som är sugen på en längre tur med lagom dos av fikapauser efteråt?

Italjet Dragster 180
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mavio</i>
<br />Tänkte delta i lördagens scooterevenemang tillsammans med ett par vänner. Hittade info om fikatältet och det känns tryggt men får inte något riktigt grepp om resten. Genom stan och sedan värtan för fika och tävling? Vilka kommer och vad händer sedan? Någon som är sugen på en längre tur med lagom dos av fikapauser efteråt?

Italjet Dragster 180
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

scooterns dag brukar inte innehålla så mycket långkörning, det är mest cruising i stan (gångfart). och så manövertävling såklart. träffas snacka kolla scooters...

snacka med Bosse på wennergren så kan han ropa ut att du är intresserad, säkert några som vill hänga på

Federico
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Vän av ordning vill påpeka att skribenterna med stor sannolikhet refererar till Scooterns dag i Stockholm, nu på lördag 2 september. Samma dag håller skåningarna Scooterns dag i Malmö, 20-årsjubileum med stort pådrag. Dit ska jag.

Stockholm ain´t the world 8)
/jens
(Snyggaste Vespa på Scooterns dag i Göteborg 26 augusti, yes 8))
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />
/jens

Image
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Vän av ordning vill påpeka att skribenterna med stor sannolikhet refererar till Scooterns dag i Stockholm, nu på lördag 2 september. Samma dag håller skåningarna Scooterns dag i Malmö, 20-årsjubileum med stort pådrag. Dit ska jag.

/jens
(Snyggaste Vespa på Scooterns dag i Göteborg 26 augusti, yes 8))

med tanke på Mavios tidigare inlägg om turer från Stockholm så behövdes kanske ingen förklaring på vad det hanlade om, möjligtvis för nya forumläsare.

-Jens, har du bytt signatur och fordon? det brukar ju alltid vara Lambretta 200:a...

Federico
Souldiva
Nybörjare
Nybörjare

Post by Souldiva »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Stockholm ain´t the world
/jens<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Aj då...känsligt ämne det där :D

Ser fram emot att ses på lördag Jens. Välkommen ner till Malmö :)

/Bea
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">-Jens, har du bytt signatur och fordon? det brukar ju alltid vara Lambretta 200:a...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Bytt nej, har flera, ja. Och det är jag ju inte ensam om, jag har fortfarande en bit kvar till dig, Calle m fl :D
/jens
mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

Jag skrev ju faktiskt "genom stan". Det kan väl inte misstolkas? :D Snacka med Bosse kan ju vara en idé om det kommer scooterister som inte läser här.

Jag kanske inte ska förutsätta att alla har internet 2006? Visste jag bara vilken sida på text-tv resten av scooteristerna hänger på skulle jag nog posta något där också. Någon som är uppkopplad på morse eller teleprinter som kan göra en insats att sprida budskapet? :)

Vi ses på lördag. Jag är han som har minst en halv bulle i munnen, en kaffemugg i handen och Luke Skywalkers scooter mellan benen.

Italjet Dragster 180
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mavio</i>
<br />Jag skrev ju faktiskt "genom stan". Det kan väl inte misstolkas? :D Snacka med Bosse kan ju vara en idé om det kommer scooterister som inte läser här.

Jag kanske inte ska förutsätta att alla har internet 2006? Visste jag bara vilken sida på text-tv resten av scooteristerna hänger på skulle jag nog posta något där också. Någon som är uppkopplad på morse eller teleprinter som kan göra en insats att sprida budskapet? :)

Vi ses på lördag. Jag är han som har minst en halv bulle i munnen, en kaffemugg i handen och Luke Skywalkers scooter mellan benen.

Italjet Dragster 180

Hmm, förstår hur du känner dig. När jag var liten, dvs mitten av förra århundradet, tillbringade jag somrarna i Gobyn i Dalsland. När lokalbefolkningen talade om "stan" var det för mig självklart att dom avsåg Stockholm.
När det sen visade sig att dom menade Åmål, förändrades min världsbild och den har aldrig varit densamma sen dess....
Hur som helst, överväger jag & hänga på.
Fritte
från andra sidan Värtan..:D:D
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<br />Jag skrev ju faktiskt "genom stan". Det kan väl inte misstolkas? :D Snacka med Bosse kan ju vara en idé om det kommer scooterister som inte läser här.

Italjet Dragster 180

tänk på att vi som kör veteranscooters också använder gamla sätt att kommunicera. själv använder jag kulning och rösignaler.

Federico
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />scooterns dag brukar inte innehålla så mycket långkörning, det är mest cruising i stan (<font color="red">gångfart</font id="red">).

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Gångfart? Då har du aldrig varit i Malmö. Där råder det en slags "gasa-satan-mentalitet" och det finns helt sonika bara ett läge: FULL RULLE! Blev duktigt akterseglad på Scooterpremiären i våras, då kortegen körde i (minst) 120 km/h genom stan. Skämt å sido, det är kul att gasa (men varför väljer jag alltid V50:n framför Primaveran?) och jag har alltid en tendens att överdriva...men fort gick det! :D

Scooterhälsningar

/ Fredrik a. k. a. Terraplane Blues
Patrik_
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Patrik_ »

…och vi hoppas på hyfsat väder imorgon… :)

/Patrik
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Gångfart? Då har du aldrig varit i Malmö. Där råder det en slags "gasa-satan-mentalitet" och det finns helt sonika bara ett läge: FULL RULLE! <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
ja, så dåligt pojkarna sköter sig när man befinner sig i fjärran östern, under 'min tid' körde vi alltid strikt 30km/h då hann även den slöaste V50 med (nästan) och dessutom behövde du inte vänta in folk som var tvungna att stanna för rött ljus utan dessa hann lätt och ledigt att köra ikapp genom att "gasa-satan" (så vackert uttryck att man får tårar i ögonen) eller "trottel upp" (vackert raggaruttryck)
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Patrik_</i>
<br />…och vi hoppas på hyfsat väder imorgon… :)

/Patrik

härligt väder blev det, tack Bosse och ni andra för ett som vanligt bra arrangemang!

tack J för skön soul!

Federico
mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

Himla festligt. :D Kul att se alla plåtscootrar ute i verkligheten. Dessvärre har jag ju knappt en susning om olika modeller men hittade både vespor och lambrettor som var snygga. Skulle nog behöva en guidning i plåtdjungeln av någon insatt.

Koolast var naturligtvis den primerlackade lambrettan med eldflamesgriptape. Tog ett tag innan jag upptäckte vattenkylaren..

Vi orkade inte med någon tur efteråt utan ägnade kvällen åt scootermeck istället.

Hoppas inte säsongen i sthlm är avklarad nu trots tom kalender. Fikaturer längs småvägar står ju högt i kurs för mig och jag hoppas jag kan locka med några av er nästa gång.

Italjet Dragster 180
Mr Barba
Nybörjare
Nybörjare

Post by Mr Barba »

Hallå!

Ingen som råkar sitta på lite fräna bilder från kortegen i lördags? Vore kul att se isåfall.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mr Barba</i>
<br />Hallå!

Ingen som råkar sitta på lite fräna bilder från kortegen i lördags? Vore kul att se isåfall.

såg att det blixtrade lite så nån bprde ha, själv var jag utan kamera.

Federico
Post Reply