Kopplingsdosa Vespa touring -61

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
eisson
Drömmare
Drömmare

Kopplingsdosa Vespa touring -61

Post by eisson »

Hej

Har en touring från -61 med lite fulkopplad el. Allt funkar men det är med hjälp av lite eltejp, konstigt färgade elledningar, hemgjorda lödningar, några sockerbitar mm. Jag tänkte att jag skulle rensa upp lite i röran men då uppstod frågan är hur det egentligen ska vara kopplat? Kollade på scooterrhelp.com och hittade lämpligt elschema, och det visar 6 kopplingspunkter men nu kommer problemet. De kopplingsdosar man kan köpa har max 5 kopplingspunkter. Misstänker att det är någon ledning som ska dubbelkopplas men vet inte vilken, är därför tacksam för all hjälp jag kan få.
eisson
Drömmare
Drömmare

Re: Kopplingsdosa Vespa touring -61

Post by eisson »

Hej igen

För att nigeriska förklara mitt problem lite bättre skickar jag med en bild vad jag har att jobba med.
Attachments
mobileimage.jpg
mobileimage.jpg (209.55 KiB) Viewed 2844 times
eisson
Drömmare
Drömmare

Post by eisson »

Det skulle inte alls stå "nigeriska" Det skulle stå "Försöka"

ibland är fingret snabbare än hjärnan och tangenterna på en iPhone är ganska små
BooDaa
Lärling
Lärling

Post by BooDaa »

Tror du att de här kan vara till någon hjälp?
http://www.meshmen.com/touring/images.html#EL" onclick="window.open(this.href);return false;

Färgkodade scheman för Touring med, eller utan batteri och samma fyra fästpunkter i dosan som på din bild.

Sockerbitarna kanske är nödvändigt ont efter att kablarna klipps vid någon renovering?
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
eisson
Drömmare
Drömmare

Post by eisson »

Hej Tack för svar. Jag tittade igenom schemat och försökte färglägga det för att underlätta läsbarheten, det kanske löste mina problem men jag är inte säker på att jag förstått schemat rätt. Upplösningen på bilden gör att vissa saker är svåra att skilja ur. Går det RÖDA nr 2 igenom kopplingsboxen utan att gå igenom en kopplingsplint ? Är den GRÅA nr 9 och den SVARTGULA nr 13 kopplade via samma kopplingsplint ?
Attachments
mobileimage.jpg
mobileimage.jpg (100.56 KiB) Viewed 2824 times
Post Reply