Besiktning av Touring med PX-motor

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Besiktning av Touring med PX-motor

Post by Svint1 »

Heisann!

I Norge er det i utgangspunktet umulig å få godkjent noe annet enn originalt kjøretøy.
-i dette tilfellet Touring med ca 5 originale hk.... :-?

Men jeg vet det finnes utallige ombygde scootere med store motorer osv hos "Søta Bror"....
-Dere som kjører uoriginalt, står dette i registerert/vognkortet?

Dersom ombyggingene er registrert, er det mulig å få en kopi av kortet (selvfølgelig med all identifikasjon fjernet)?

Jeg har blitt fortalt at om jeg kan fremlegge bevis på ombygde Touring (VGLA) i Europa, så er det stor mulighet for at min Bastard blir godkjent.

Jeg trenger papirer/scootere med:
PX200 motor
hydraulisk skivebrems
130/70-bakdekk
35mm forgasser
Gass-suspension
Effekt-pipa

All hjelp og tilbakemelding mottas med stor takk! :D

Ø
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720
Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:

Re: Besiktning av Touring med PX-motor

Post by Ola Lång »

Det er noen i norge som har slike forandringer i vognkortet sitt, det grunner seg at di har vaert i Tyskland og fått scooteren TÜF-godkjennt.
Snakk med folk fra Restless f.eks.

Det er en del med skiftet motor skrevet i papirerne her i Sverige, men ikke mange...
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Post Reply