Jag skulle till att starta min Vespa PX200E igår och fick använda choken. Då vällde tjock vit rök ur avgasröret och även när jag slog av choken fortsatte den att göra detsamma. Pratade med en kompis igår som kom med idén att choken fastnat inne. Provade att starta den imorse igen med hopp om att det igår var en engångsföreteelse men den uppförde sig likadant idag. Om nu choken fastnat inne, hur får man den att "lossna" och kan det vara det som är problemet för det är tjockare rök än när jag vanligtvis använder choken.
Tacksam för svar!
Choken fastnar inne? Ovanligt mycket tjock rök ur avgasröret
-
- Drömmare
Re: Choken fastnar inne? Ovanligt mycket tjock rök ur avgasr
1: lyft av motorkåpan
2: demontera förgasarburkslocket
3: 2 vajers går in i luftburken, den ena är gaswire ( vrid på gasrullen och du ser trottelarmen
röra sig tillsammans med oljepumpsarmen). Den andra är choken.
4: rör på chokereglaget och se om choken på förgasaren rör sig eller har hängt sig.
Chokewiren består av en ståltråd och det är ytterst sällan den hänger sig.
Du kan ev behöva demontera luftfiltret för att komma åt och fippla på chokespjällsarmen.
Lycka till i dimman / Ola
2: demontera förgasarburkslocket
3: 2 vajers går in i luftburken, den ena är gaswire ( vrid på gasrullen och du ser trottelarmen
röra sig tillsammans med oljepumpsarmen). Den andra är choken.
4: rör på chokereglaget och se om choken på förgasaren rör sig eller har hängt sig.
Chokewiren består av en ståltråd och det är ytterst sällan den hänger sig.
Du kan ev behöva demontera luftfiltret för att komma åt och fippla på chokespjällsarmen.
Lycka till i dimman / Ola
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr