Efter mycket nedlagd tid på att renovera och gå igenom mer eller mindre hela min vespa 50, där detta forum varit till stor hjälp, har jag kört fast!
Det är därför dags att skriva mitt första inlägg.
Det mesta har lämnats i original utförande och endast rengjorts eller renoverats, vevpartiet är dock bytt till italienskt original.
Nu när allt äntligen är på plats så har den vägrat att starta överhuvudtaget (inkl. startgas eller bensin i cylindern).
Vespan befinner sig i ett gemensamt vespa-garage i Stockholm.
Vi har slut på idéer efter att ha bytt ut och testat följande:
- kolvringar
- 19 grader förtändning (med stroboskop)
- kondensator
- tändspole (inkl. tändkabel)
- tändstift (B7HS, B6HS)
- brytarspetsar
- kompression
- kolv rätt vänd (pil mot avgasrör)
- hel krysskil
- urkopplad dödarkabel
- urkopplat avgasrör (renoverat med inte märkbart igensatt)
- rengjord förgasare
- packningar
- munstycken
- filtpackning
- renoverad tank
- lufthål
- bensinkran
Jag har läst igenom en hel del trådar på ämnet, men känner att jag prövat allt och är helt tom på idéer.
Det är mycket möjligt, vilket jag hoppas, att felet är helt trivialt eftersom jag är en oerfaren nybörjare

Om någon som har ett förslag på hur jag ska gå vidare eller göra mig en ordentlig tjänst och titta på eländet, vore jag ytterst tacksam!
Känner att jag är för nära att få ut den på vägarna igen för att ge upp!
Bästa scooter hälsningar,
Aron