Passar cylinder
Passar cylinder
Någon som vet om en ss 180 cylinder passar på en gs 160 motor?
Re: Passar cylinder
Ja, motorn är väl den samma, munstyckena i förgasaren skiljer.
/Peter
/Peter
Re: Passar cylinder
Forskjellig råde lengde på veven, så funker inte uten å bytte vev! Bytter man råden på GS veven kommer man unna uten å bytte svinghjul. Setter man i SS vev, må man også ha et ss senter på svinghjulet. SIP har råde kit til SS som funker på en GS vev.
//Stian
//Stian
Re: Passar cylinder
Tackar för informationen, kunde nästan gissa på att det var något sådant hinder.
Re: Passar cylinder
Inte vil mann klemme ut så mye mer av sin GS med orginal vev heller. Brons bussningen i lille enden er et svakt punkt allerede, føles betydelig betre med SS typ vevstake med nålelager der uppe med kolven;)
Re: Passar cylinder
Tackar igen för exakt info. Jag vet ju att det är smidigare att bygga någon på en 200 motor men jag gillar gången i dom kolv matade motorerna och sedan är ju fäljarna mycket snyggare, för vad jag vet finns det inte fäljat av gs/ss typ som passar 200 motorerna. Bättre att göra något på en ss motor då, tänkte sätta dit en 200 kolv och porta lite. Blir väl inte någon raket men kanske matchar en px 200 om man har tur.
Re: Passar cylinder
Inte bare felgene, men bromtromlene + GS motoren bygger mer åt siden så den fyller ut sido kåpen. GS/SS motoren er snygeste motorn av dom alle! Lite blasfemi ock sette en 200 motor i en GS
Ingen problem å skremme opp en slik motor. Scootrs har et 12v elektronisk tenning kit, px typ. Koster inte allverden, funker klokerent, bolt on! De har også en avgasstuss så du kan bruke et sip road el lignende avgassystem.


Ingen problem å skremme opp en slik motor. Scootrs har et 12v elektronisk tenning kit, px typ. Koster inte allverden, funker klokerent, bolt on! De har også en avgasstuss så du kan bruke et sip road el lignende avgassystem.