Hej.
Min kam eller svänghjulsnock, eller vad man ska kalla den, har spruckit.
Är det någon som vet var man kan köpa en ny?
Hälsningar
Kalle
Sprucken kam till brytare 180 Rally.
Sprucken kam till brytare 180 Rally.
Touring -60
Rally180 -73
Rally180 -73
Re: Sprucken kam till brytare 180 Rally.
Hej!
Hemma från en bra semester så nu kan jag kolla in forumet lite extra
.
Har ingen som helst koll på en Rally180 men kan det vara så att den har samma motor som en SS180, i så fall finns det att få tag på delen på denna sida http://www.allstyles-lambretta-vespa.co ... NTAGE.html. Lite längre den på den sidan så finns den.
Lycka till!
Hemma från en bra semester så nu kan jag kolla in forumet lite extra

Har ingen som helst koll på en Rally180 men kan det vara så att den har samma motor som en SS180, i så fall finns det att få tag på delen på denna sida http://www.allstyles-lambretta-vespa.co ... NTAGE.html. Lite längre den på den sidan så finns den.
Lycka till!
//Leif
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
Re: Sprucken kam till brytare 180 Rally.
Det är inte samma motor i SS och Rally 180. Dock kan denna del mycket väl vara samma, men det vågar jag inte svara på.
Du har inte tillgång till svets då? Det kan inte vara svårt att svetsa och slipa till den.
Johan
Du har inte tillgång till svets då? Det kan inte vara svårt att svetsa och slipa till den.
Johan
Re: Sprucken kam till brytare 180 Rally.
Jag har beställt en i dag, hoppas den dyker upp snart.
Kanske hade gått att svetsa, får väl göra ett försök o ha den som reservdel.
Kalle
Kanske hade gått att svetsa, får väl göra ett försök o ha den som reservdel.
Kalle
Touring -60
Rally180 -73
Rally180 -73
Re: Sprucken kam till brytare 180 Rally.
Jag svetsade och det ska fan veta att jag är ingen gud på att svetsa. TIG-svets använde jag och så här blev det:
[/url]
[/url]
/s


/s
http://www.flickr.com/photos/bohuslan/sets/
Re: Sprucken kam till brytare 180 Rally.
Jag har fått min från England, beställde på måndagen och fick den på fredagen.
Den är lite svårstartad nu, kanske får justera tändningen, kan ju vara så att kammen inte är exakt som originalet.
Någon som vet hur tändningen ska stå?
Svetsa hade ju helt klart varit ett billigare alternativ, måste det vara TIG eller går det med MIG svets.
Min har delat sig i två halvor men går kanske svetsa i hop den o ha den som reserv.
Kalle
Den är lite svårstartad nu, kanske får justera tändningen, kan ju vara så att kammen inte är exakt som originalet.
Någon som vet hur tändningen ska stå?
Svetsa hade ju helt klart varit ett billigare alternativ, måste det vara TIG eller går det med MIG svets.
Min har delat sig i två halvor men går kanske svetsa i hop den o ha den som reserv.
Kalle
Touring -60
Rally180 -73
Rally180 -73
Re: Sprucken kam till brytare 180 Rally.
TIG är ju lite mer så att säga civiliserat än MIG så det är enklare på sådana här detalj-jobb tycker jag. Men nu har min garagekompis som ägde TIG-svetsen flyttat till Helsingfors med sin svets så hädanefter får jag klara mig med MIG. Det är ju klart svårare att svetsa ihop den om den spruckit hela vägen och delat sig... Risk att den blir oval inbillar jag mig.Gutta wrote:Jag har fått min från England, beställde på måndagen och fick den på fredagen.
Den är lite svårstartad nu, kanske får justera tändningen, kan ju vara så att kammen inte är exakt som originalet.
Någon som vet hur tändningen ska stå?
Svetsa hade ju helt klart varit ett billigare alternativ, måste det vara TIG eller går det med MIG svets.
Min har delat sig i två halvor men går kanske svetsa i hop den o ha den som reserv.
Kalle
Ställde nyligen tändningen på min super sport men har redan glömt hur många grader det ska vara...
/s
http://www.flickr.com/photos/bohuslan/sets/