Annan framskärm till PX
Annan framskärm till PX
Finns det någon annan framskärm än orginal som passar till PX? Tycker orginalskärmen är lite kantig och vill ha en rundare eller mindre.
Re: Annan framskärm till PX
Hej!
Ja, det finns det, kolla på http://www.vivoscooters.co.uk/vivobodykit.html.
Ja, det finns det, kolla på http://www.vivoscooters.co.uk/vivobodykit.html.
//Leif
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
Intressant hemsida Vivo har där man kan köpa grejer till en hittepå-gammelskoter med plastdetaljer. Mest intressant var att se deras youtubefilm. Den visar tydligt hur man kan betala 1195 pund för att göra sin PX FULARE! För fulare det blev den, iaf i min smak.
Tycker inte att BTK ska behöva vara missnöjd med PX:ens framskärm, den är skapad sån. Håller personligen SS för att vara den snyggaste Vespan, men faktum är att även en tidig PX är riktigt tjusig på sitt eget speciella sätt. Gillar dock inte instrument eller sadeln på senare modeller, men om tio år har man väl ändrat uppfattning!

Tycker inte att BTK ska behöva vara missnöjd med PX:ens framskärm, den är skapad sån. Håller personligen SS för att vara den snyggaste Vespan, men faktum är att även en tidig PX är riktigt tjusig på sitt eget speciella sätt. Gillar dock inte instrument eller sadeln på senare modeller, men om tio år har man väl ändrat uppfattning!

Vill du retrofiera din PX så skall du söka vidare på detta forum. Jag minns inte på rak arm var det ligger, men jag har för mig att signaturen "reVintage" gjort ett mycket lyckat jobb.
Personligen tycker jag att de runda formerna från 50 och 60-talen är mycket läckrare än de senare och kantigare.
Är du av samma skola så skall du självklart följa din magkänslan och göra ditt fordon mer personligt.
Personligen tycker jag att de runda formerna från 50 och 60-talen är mycket läckrare än de senare och kantigare.
Är du av samma skola så skall du självklart följa din magkänslan och göra ditt fordon mer personligt.
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83