Hej alla.
Hade lovat min dotter en vespa. Snubblade över en på blocket, en Lx50 från 2005. Det var en klass 2 (25km) vilket var ännu bättre då hon kan köra på cykelbanorna... känns lite tryggare att hon får vingla omkring där till en början i alla fall.
Vespan var väl inte i bästa skick men den startade och gick bra. Lite smårepor och så fungerade inte hastihetsmätare, blinkers och elstart. Ähh, hur svårt kan det vara?? Ok, batteriet ska jag köpa nytt idag, gick inte att rädda. Men börjar inse att det kan vara något knas då inte blikersen vill funka. Surfade rätt på en verkstads handbok och ser att det kan vara en spänningsregulator som är trasig. Ska försöka att mäta upp den när jag får ett nytt batteri inkopplat.
Har jag tagit mig vatten över huvudet eller kommer detta gå vägen? Dottern ska göra provet nästa vecka och då vill hon ju åka...
En liten fråga som avslutning. Vad skiljer 25km från 45:an? Tycker att det känns som om den går fortare än 25 men har ju ingen hastighetsmätare heller. /Janne
lx50 25km 2005
Re: lx50 25km 2005
Hej, bytte batteri och i och med det så vaknade ju blinkers m.m. till liv. Hade ju varken blikers eller batteri på den tiden jag körde moppe, men det borde man väl fattat att allt "extra" behöver ett batteri. Så nu är det bara hastihetsmätarvajern som ska bytas sen funkar nog allt.