Min första fråga är om jag ska börja med en 50cc eller om det är värt att investera i A1-körkort direkt? Känner inte att prisglappet mellan 50cc och 125cc är särskilt stort mellan moderna Vespamodeller, och då kanske det är bättre att ta ut svängarna ordentligt. Jag planerar att skjutsa folk då och då, och det vore guld att inte begränsas av vilka leder man får åka på. Dessutom vore det bra med lite motorkraft för att inte bli hatad av alla bilister.

Jag undrar även om skillnaden mellan tvåtakt och fyrtakt. Vespa verkar mestadels ha tvåtaktare till försäljning i 50cc-kategorin, men jag skräms lite av lukten, bullret och att behöva blanda olja i bensinen själv. Fyrtakt känns mer pålitligt i det avseendet, men de är väl svagare? Därför funderar jag på om man inte ska satsa på 125cc för att både få fyrtakt och snabbare prestanda? Eller har jag missat något som gör det värt att överväga tvåtakt?
Har kollat in LX och S-modellerna, men de är så dyra i 50cc-utförande att en LML Star med högre kubik känns mer attraktivt. Har ni några råd som kan hjälpa mig att välja rätt?