Håller med Erling, det blir sämre och sämre på forumet. Men vad ska man annars räkna med när en del spritt gracerna även till FB-groupen. Det blir lite spridda skurar, lite här och lite där. På FB är allt dessutom i en salig röra: Teknik, köp/sälj och allmänt snack.
EDIT: Info kommer ju också på hemsidan. Det blir mycket irrande när man ska leta.
Sämre på forumet
-
- Entusiast
Re: Sämre på forumet
Jag antar att du har rätt, Lars. Det händer inte mycket här nu. Facebook tar allt och blir en salig röra. Måtte den få virus!
Folk kommer att minnas den gamla goda forumtiden med saknad. Hoppas detta finns kvar för evigt som kunskapsbank iaf.
//Johan
Folk kommer att minnas den gamla goda forumtiden med saknad. Hoppas detta finns kvar för evigt som kunskapsbank iaf.
//Johan
Kan bara hålla med, lite ledsen blir man.
Bara att bita ihop och köra vidare, forumet är i alla fall betydligt roligare än FB
Ska skärpa mig lite, har varit ganska så inaktiv i vinter. Gjorde fakiskt min första skooter vecka i början av Maj!
Nu kör jag dagligen. Vädret uppe i Umeå har inte varit speciellt vespa vänligt i vår!
Lite dödsfall och begravling inom familjen har inte varit positivt så därför har man tagit lite timeout.
Nu kan det bara bli bättre
Bara att bita ihop och köra vidare, forumet är i alla fall betydligt roligare än FB

Ska skärpa mig lite, har varit ganska så inaktiv i vinter. Gjorde fakiskt min första skooter vecka i början av Maj!
Nu kör jag dagligen. Vädret uppe i Umeå har inte varit speciellt vespa vänligt i vår!
Lite dödsfall och begravling inom familjen har inte varit positivt så därför har man tagit lite timeout.
Nu kan det bara bli bättre

//Leif
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
Jag gillar också forumet. Det är både trevligt och en formidabel kunskapsbank för tekniska spörsmål. Jag gillar Facebook också, men det känns mera som en plats för allmänt snack och dagsaktuell information. Men jag håller med er, det är inte klockrent var man ska lägga eller söka information ...
/jens
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
- Peter Sundfeldt
- Lärling
Det här gäller nog alla liknande forum. Informationen, bilderna och läsningen går fortare på FB. De flesta läser och tittar i telefonen, och kan snabbt reagera. Forum är en del av vår kommunikationshistoria på nätet, och FB tar långsamt över. Att lägga upp bilder på ett forum är inte den smidigaste kommunikationsvägen, kan man väl säga (förminska, lägga upp på någon bildsida, det där är helt enkelt gammalt). I stället kan man posta en enskild bild med telefonen, skapa ett album, skriva beskrivning, få kommentarer... det är som rinnande vatten, det tar alltid den enklaste vägen.
Så är det bara, även om jag personligen kontinuerligt framöver ska bildsätta två Lambretta-projekt med inlägg här på forumet.
Så är det bara, även om jag personligen kontinuerligt framöver ska bildsätta två Lambretta-projekt med inlägg här på forumet.
/Peter Sundfeldt
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
Forumets fördel är att man inte behöver vara inloggad för att kunna se vad folk skriver, bara om man vill skriva. FB är tyvärr (åtminstone när jag seanst försökte kolla) helt stängt för utestående. Så eftersom jag vägrat sälja min själ till FB så kan jag inte ens läsa vad som skrivs. Sidorna kunde ju vara öppna om det är menat att vara öppet för alla?
-
- Entusiast
Nu har tydligen Lars också bestämt sig för att inte skriva mer här. Synd, jag gillade hans bilder och projekt. Personligen tycker jag det är dumt att gå till torgs med det, då stänger man ju ute sig själv. Det räcker ju att göra som andra.. bara försvinna.
Sidan dör ut. Om inte de som sitter på kunskap lever här finns det ingen anledning att ens gå in och titta.
Jaja. Det är bara att gilla läget.
Internet är större än SSK:s forum och Facebook.
Kör säkert allihop!
//Johan
(Och nu får vi aldrig veta om han är nöjd med sitt trimkit.)
Sidan dör ut. Om inte de som sitter på kunskap lever här finns det ingen anledning att ens gå in och titta.
Jaja. Det är bara att gilla läget.
Internet är större än SSK:s forum och Facebook.
Kör säkert allihop!
//Johan
(Och nu får vi aldrig veta om han är nöjd med sitt trimkit.)