LML till Sverige genom KöpEnScooter

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
kejj
Mästare
Mästare

LML till Sverige genom KöpEnScooter

Post by kejj »

Har ni sett att kopenscooter.nu skall börja sälja LML i Sverige?
Alltid undrat varför ingen lyckats med konststycket med att importera LML till Sverige.
Väldigt lukrativt nu när en PX kostar 40k, samt att knappt någon säljer eller mekar PX längre åtminstone i STHLM-området.

http://events.maildirect.se/Show.aspx?A ... 387e521bac
Bara det är gjord av plåt så....
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Re: LML till Sverige genom KöpEnScooter

Post by Paka »

Håller med. Jag har också undrat varför ingen har gjort det tidigare.
Och Köpenscooter verkar ju vara väldigt driftiga, de har ju lyckats fylla hela Stockholm med en massa Baotians...
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Gillar deras sätt att få pöbeln att tro att det är Italienska grejor:

"LML är stora i Italien och nu är det dags för Sverige"

:lol: :lol: :lol:
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Ja, förstod länge att Piaggio motarbetat alla sina återförsäljare som funderat på LML.
Övriga var kanske inte så pigga på 2takts scootrar igen.

kopenscooter verkar enormt driftiga. Ett sådant företag hade ju behövts i vespa-svängen här i storstan.
Bra att någon får hit dessa högst intressanta maskiner med växlad fyrtaktsmotor i px ram.

Ola: ala medel är väl tillåtna.

Synd att ehr-motor aldrig orkade ta in LML och kasta ut Svenska piaggiogruppen som ju öppnade en konkurrerande butik 3 kvarter bort som tacksamhet för lång o trogen tjänst.
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Skärmavbild 2012-01-27 kl. 10.06.28.jpg
Skärmavbild 2012-01-27 kl. 10.06.28.jpg (146.8 KiB) Viewed 21079 times
Erling
Lärling
Lärling

Post by Erling »

Pöbeln :? :? :? :?

Erling
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

En LML 150cc 2t sidovagnsmaskin kunde vara ett kul komplement så jag mejlade iväg en prisförfrågan. :mrgreen:
JonasPetrini
Entusiast
Entusiast

Post by JonasPetrini »

hmmm man kanske skall tipsa köpenscooter-gänget om de "nya" varianterna baserade på GP/DL som tillverkas i England nu för ti'n...
kommer inte ihåg tillverkarnas namn, men det fanns några små firmor som bygger nya scootrar baserade på GP/DL ram + kaross, har jag för mig att jag sett i nåt nummer av scootering. (kanske är för liten produktion för att det skall vara intressant.)

/J
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
http://scuderiapetrini.blogspot.com
klinkhammer
Lärling
Lärling

Post by klinkhammer »

Lite kul ändå här i Stoccolma med Pro Bike på ena sidan Sveavägen och KöpEnScooter på andra sidan. Minns kebabkriget för kanske 10 år sen på söder när man kunde köpa en kebab m bröd för 9 kr. Man kan ju hoppas på en liknande utveckling på Sveavägen...
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
reVintage
Lärling
Lärling

Post by reVintage »

kebabkriget
:lol:
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

reVintage wrote:
kebabkriget
:lol:
Vem minns inte kebabkriget på götgatan, var ung och utan större finanser på den tiden, fantastiskt tilltag tyckte man då :)

Tycker kopenscooter gör helt rätt och borde vara en förebild för de med "trötta" handlarna att det går att tjäna pengar om man är tillräckligt "hungrig" :)
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

Paka in da house:
Och Köpenscooter verkar ju vara väldigt driftiga

Det kan jag skriva under på! Dom kommer från en helt annan värld (fd. IT-miljonärer) än den upptrampade (borde nog vara nertrampade) MC & Moped världen, för dom finns inget omöjligt. Vi (Starol) har sålt deras produkter under 2 säsonger nu och det finns INGEN importör som kan leva upp tilll deras kunnade om produkten, smidiga garantireklamationer, tillgång på reservdelar och dom har även sett till att dom Baotian dom levererar håller en helt annan kvalite än det som tidgare sålts av ÖB, Jula, etc.

Vad gäller LML så finns det nog några som pekat dom i den riktningen efter att SPG försökt sätta stopp för deras gråimport av Piaggo & Vespa, dom är numera ÅF för SPG's produkter. LML kommer att i början finnas som 50cc EU-45 just nu osäkert om exakt leverans eller pris (eller om den är 2 eller 4takt), 125cc Star 2-takt 25.995.- & 125cc 4-takt 25.995.-, 125cc Star Art (hippie lackering) 31.995.- och Star 200cc 4-takt 29.995.-. Vi kommer att finnas på Västerås MC Mässa 2-3-4 Mars med minst 2 st av dessa maskiner sen jobbar vi även på att ha demohojar i vår & sommar. Jag ser fram emot att få klämma på och köra dessa scooters, om dom håller samma kvalite som min Curry-Enfield (Indisk 2006 Royal Enfield Bullet 500cc) så ska det nog inte vara mycket sämmre än det som kom från Italien och priserna gör dom väldigt intressanta.....

Image
Image
Image
Image

DP says: Återkommer med mer info.....
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

fritte wrote:En LML 150cc 2t sidovagnsmaskin kunde vara ett kul komplement så jag mejlade iväg en prisförfrågan. :mrgreen:
Svaret uteblev men enligt Motociclismo säljer Centoallaora LML Star Deluxe 150 Sidecar för €5'800. Med en vikt på 170 kg o motoreffekt 8,8 hkr är det kanske inte rätt fordon i dagens trafik... :mrgreen:
tysken
Lärling
Lärling

Post by tysken »

LML har helt rätt approach..deras modeller kommer nog tilltala många som vill ha klassiskt men ny...

50cc automaten verka vara en mix mellan Vespa PK & HubbaBubba...men den kommer attrahera sin crowd!

Lite EICMA news om LML:

http://slowkidsscootergang.wordpress.com/tag/star-4t/" onclick="window.open(this.href);return false;

Image[/img]Image
"Blech und Freude Rollerjungen"
tysken
Lärling
Lärling

Post by tysken »

Image
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

LML väljer färger som gör en glad!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

http://www.kopenscooter.nu/Default.htm? ... %20Scooter" onclick="window.open(this.href);return false;
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

Lite uppdatering om LML....

Importören ställde i förra veckan av en blå 200cc 4-takt till mig med ordern, "kör på den!", sagt och gjort nu har jag spenderat några dagar på den och jag gillar den, jag är ju känd som lite optimist och brukar gilla det mesta på 2-hjul men den här är riktigt bra....

Tycker att den uppför sig i princip som en 80-tals PX men 4-taktsmotorn (hu & hå) är faktiskt inte helt fel, bra vrid, 1'ans växel är i princip bara för off-road bruk, motorn spinner som en katt och går mjukt & fin, växellådan är riktigt bra, distinkta lägen och lättväxlat. Först tyckte jag att sadeln var en stenhård planka men efter ett tag så mjuknar den upp lite och nu har jag inget att klaga på. Väghållningen är som en orginal PX, lite vinglig (beror nog lite på däcken) men charmig, skivan fram funkar riktigt bra så jag har inte testat fotbromsen ännu. Lite citron i kakan är väl hastighetsmätaren som är en av dom värsta glädjemätarna på länge 110 på mätaren = 90-95 IRL, sen finns det en röd lampa på instrumentet som det står STOP på, borde ju ha något med motor eller oljetryck att göra men icke sa Nicke, fick lite panik på hemvägen då den tändes lite då & då men det visar sig att den tänds när bromslyset tänds, STOP makes sense! Däcken är väl också något man skulle vilja se lite bättre på den, det står Dunlop Maxi Life på dom men påminner mest om hockeypuckar och så dom där jävla Kinahandtagen, kromade ringar och någon for av tjockt vinygrepp, dom måste bytas ut ASAP. Som vanligt är tanken i minsta laget med det finns både brännslemätare (ganska oexakt) och reserv, körde igår Mosta Hill - Enköping - Skokloster - Mosta Hill och tillbaka till Enköping imorse en runda på ca 14 mil, började med full tank och fick sätta på reserv halvvägs imorse, fyllde upp med 4.7liter så bränsleförbrukningen på en helt o-inkörd motor och mest på full mutter är inte att klaga på....

Ja vad ska man säga, en funkis hoj som man kan pendla till & från jobbet i veckan på och sen dra på parkasen och ökendojjorna och cruisa fiken på helgen utan att behöva skruva bakom varje hörn till ett pris som är i moppeterritorie, jag gillar den skarpt men kan även se att med åren kommer den precis som en orginal PX rosta på samma ställen för övrigt så känns den inte alls som en billig kopia...

DP says: Jag säger KÖP....
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Hade inte sett att de kommit med en 200cc, intressant.

På pappret skall den ju ha i närheten av 12 hk, så den borde ju kunna komma upp i över 100 om den är växlad som en PX...Min f.d Rally 200 kunde man pressa upp i strax över 100 (då visade orginalmätaren strax över 110...) och utan problem marscha i 90. Låter det ungefär på par med LML'en? Isf är den ju en klar kandidat för lite snabbare pendling. Nya PX125 är ju på tok för svag för det. I övrigt ser den ju ut som en PX, så där är man ju hemma liksom.

Har du någon information kring service, garantier etc?

/G
DP wrote:Lite uppdatering om LML....

Importören ställde i förra veckan av en blå 200cc 4-takt till mig med ordern, "kör på den!", sagt och gjort nu har jag spenderat några dagar på den och jag gillar den, jag är ju känd som lite optimist och brukar gilla det mesta på 2-hjul men den här är riktigt bra....

Tycker att den uppför sig i princip som en 80-tals PX men 4-taktsmotorn (hu & hå) är faktiskt inte helt fel, bra vrid, 1'ans växel är i princip bara för off-road bruk, motorn spinner som en katt och går mjukt & fin, växellådan är riktigt bra, distinkta lägen och lättväxlat. Först tyckte jag att sadeln var en stenhård planka men efter ett tag så mjuknar den upp lite och nu har jag inget att klaga på. Väghållningen är som en orginal PX, lite vinglig (beror nog lite på däcken) men charmig, skivan fram funkar riktigt bra så jag har inte testat fotbromsen ännu. Lite citron i kakan är väl hastighetsmätaren som är en av dom värsta glädjemätarna på länge 110 på mätaren = 90-95 IRL, sen finns det en röd lampa på instrumentet som det står STOP på, borde ju ha något med motor eller oljetryck att göra men icke sa Nicke, fick lite panik på hemvägen då den tändes lite då & då men det visar sig att den tänds när bromslyset tänds, STOP makes sense! Däcken är väl också något man skulle vilja se lite bättre på den, det står Dunlop Maxi Life på dom men påminner mest om hockeypuckar och så dom där jävla Kinahandtagen, kromade ringar och någon for av tjockt vinygrepp, dom måste bytas ut ASAP. Som vanligt är tanken i minsta laget med det finns både brännslemätare (ganska oexakt) och reserv, körde igår Mosta Hill - Enköping - Skokloster - Mosta Hill och tillbaka till Enköping imorse en runda på ca 14 mil, började med full tank och fick sätta på reserv halvvägs imorse, fyllde upp med 4.7liter så bränsleförbrukningen på en helt o-inkörd motor och mest på full mutter är inte att klaga på....

Ja vad ska man säga, en funkis hoj som man kan pendla till & från jobbet i veckan på och sen dra på parkasen och ökendojjorna och cruisa fiken på helgen utan att behöva skruva bakom varje hörn till ett pris som är i moppeterritorie, jag gillar den skarpt men kan även se att med åren kommer den precis som en orginal PX rosta på samma ställen för övrigt så känns den inte alls som en billig kopia...

DP says: Jag säger KÖP....
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

Hedge in da house:
Har du någon information kring service, garantier etc?

2års fabriksgaranti...

1'a service 50mil, väldigt viktig! ventiler ska kollas och justeras, leveransoljan ska också bytas och sen ska man efterdra hela hojen, den handlare som bjuder på 1'a service är ute och cyklar eller så torkar han av den och byter oljan....

Sen är det 500mil's intervall eller en gång om året för att garantin ska gälla.

Vad gäller reklamationer & garantiärenden så har importören ett väldigt väl fungerande system och dom lovar att hålla lager på delar som kan behövas så om något går i stycken eller man kraschar så ska det finnas delar att tillgå, dessutom så kommer maskiner och delar genom Italienska LML så vägarna är inte så långa..

När det gäller hastighet så tycker jag att den "släpper" mer och mer för varje dag så det skulle inte förvåna mig om den går mätaren ut 140kph (110-115 IRL) efter 50-60 mils inkörning....

Jag tycker att en Star 200cc är det perfekta fordonet för den som vill ha något att pendla till & från på billigt och har ett litet smyg Mods djupt därinne som vill sitta på stadens torg i solen och sippa espresso men är inte det minsta intresserad av att skruva eller är mekaniskt laggd med tummarna mitt i hand, kan inte bli mycket bättre då....

DP says: Borde kunna säljas ett 1000-tal sådana här i Svedala...
tysken
Lärling
Lärling

Post by tysken »

.... kanske snart hos oss... LML racing :-)

http://youtu.be/-O6Koir8Da0" onclick="window.open(this.href);return false;
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Hjälper det att borra hål i knäskyddet??? Eller var det bara för att göra skotern lättare?
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

vespaco wrote:Hjälper det att borra hål i knäskyddet??? Eller var det bara för att göra skotern lättare?
Brukar betyda att de konverterat till vattenkylning, och har kylaren i handskfacket ...
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
tysken
Lärling
Lärling

Post by tysken »

frågade mig samma fråga..men de här killarna borrade bara för att få extra knäkylning... verka vara en "cool" look de eftersträvade...
men du kan se att de har delvis kapat upp / borrat hål på fram och baksidan av motorkåpan - det var nog för att få lite extra kylning..
Post Reply